Alla inlägg den 1 december 2008

Av Heidi Månsson - 1 december 2008 09:13

Jag vet så väl om allt som jag borde gjort och allt som jag borde göra men får jag det fixat för det? Tar jag mig i kragen? Näääää då, varför inte skjuta på sådant ett tag till nu när man redan skjutit på det ett tag? Äh, tramspotta är vad jag är men det visste ni ju redan :)


Lördagens firande var jätteroligt!! Jag, sonen, sonens farmor och farfar, sambon och hans släkt (nästan alla) var först i Bowlinghallen och slängde lite klot runt omkring oss :=) Det var ju inte en av mina bästa omgångar om man säger så men fasen vad kul jag hade! Vi hade hyrt fyra stycken banor varav de 4 barnen som var med på kalaset fick ha en egen bana och sen delade vi upp oss på de andra och det var inget par som fick vara tillsammans på samma bana utan sambon såg till så att det blev gott och blandat. Sonens farmor och farfar hade ju inte träffat många från min nya släkt så det var väldigt roligt att de fick chansen. Jag och sambon har ju ändå haft mer än ett år tillsammans nu.


Efter bowlingen stack vi vidare till en lokal där vi hade dukat upp med långbord och det serverades saft till barnen (jag dricker ju INTE kaffe och så är jag ju bara 29 år nu), kaffe till dom som kallar sig för vuxna, kakor och tårta till alla oavsett ålder ;) Efter fikat blev det några presenter och det var väldigt bra saker, precis i min stil och smak så det var jättelyckat!

Jag fick under dagen: smycken, en bok, en brödrost, ett par soffkuddar + filt till soffan i julfärger, en ljuslykta att sätta på väggen, en tavla med hjärta på (sån där tung i sten, snygg modern sak). ett sällskapsspel (älskar spel) och sen fick jag tavlan med fiskarna i. Tavlan som jag trånat efter sedan jag var på Ullared med sambon...tavlan som jag tycker är såååååååå läcker!! Jag fick DEN :) :) :) :)  Det är alltså som en blandning mellan tavla och akvarie, man tänder den och det är fiskar som simmar runt. Alla djurvänner kan slappna av, det är bara fejk. I LOVE IT !!!!


Tösabiten var ju hos sin mamma och dom var på 50-årsfest men dök in en stund ändå så jag fick lite kramar och så och det betydde supermycket för mig. Hon är otroligt viktigt för mig även men jag tror att hon inte har förstått det ännu... 

Tyvärr så kunde inte min ena blivande svägerska komma för hennes hund blev dålig och hon var tvungen att åka fram och tillbaka till djursjukhuset i Helsingborg, först en gång på natten innan kalaset och sedan även under lördag dag. Tycker synd om lillbanditen Doris som inte mådde bra alls men nu tror och hoppas jag att läget är mycket bättre. Måste uppdatera mig idag på den fronten.

På lördagen kunde heller inte sambons pappas sambo komma så jag skickar en hälsning nedåt i Skåne.

Sambons lillebror med flickvän hade redan planer så dom dök förbi igår istället. Det blev paketöppning ( en skål till russin och mandlar för glögg). Eftersom det blev mitt i kvällsmatstid så åt vi först mat, sen blev det tårta och efter det spelade vi sällskapsspel. Det blev Risk tre gånger, en testrunda först så alla fattade reglerna och sen blev det två omgångar till för det var ett uppskattat spel bland de andra med. Jag hade spelat en äldre version innan så jag visste ju en hel del innan men det fanns ett antal regler som skiljde sig. Vem vann? Jag såklart. Alla tre gångerna :)

Jag hoppas att någon vill ha revanch snart för jag hade nog kunnat fortsätta i många timmar till men klockan var 02.00 när vi gav upp... Hehe...  Jag tror jag vet vad jag vill ha snart... ett spelmaraton! Fy fasen vad kul det hade varit :=)


Sonens farmor och farfar kom ju på lördagen och sov över till söndagen så vi han åka till Tormestorp för att visa dom huset lite snabbt. Tyvärr bara utvändigt men ändå. Nu när jag fått mera saker som jag ska använda i huset så vill jag flytta in NU! Ljuslyktan jag fick ser jag framför mig när den är placerad på ytterväggen vid entren. Den kommer passa superfint där!

Tavlorna jag fick är det ju ingen idé att montera upp här på dessa dåliga väggar och det är x-tra dumt att göra fler hål i väggen nu. Får koppla in min akvarie-tavla och luta den mot väggen eller nått så att jag kan njuta av den ändå :)


Nej nu måste jag lämna över datorn till min sambo. Jobbet kallar på honom. Ha de!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards