Alla inlägg den 23 december 2008

Av Heidi Månsson - 23 december 2008 16:07

Hej alla som hinner läsa här. Tur att inte alla springer runt som helt galna och gör allt och ingenting samtidigt i julruschen! Inte för att man ska glädjas åt andras panikkänslor inför julen men jag tycker det är så skönt att vara klar med i stort sett allt inför i morgon och de kommande dagarna.

Vi ska en sväng till mataffären och vi har lite saker att fixa men vi måste inte rusa som runt heltokiga iaf.


Nu är vi mitt upp i den mörkaste tiden på året samtidigt som det ändå är den tid på året som alla ska träffa alla, glädje ska delas osv. Det är också en mörk tid för många och så även för mig. Jag mår bra, jag har det bra och allt är hur bra som helst, förutom att jag minst en gång per dag är lite ledsen inombords. Julen 2004 var en mörk jul. Då hade sonens pappa (biologiska) precis avlidit och lämnat oss i ensamhet. Hastigt. Väldigt hastigt. Detta gör att även om jag har sonen kvar, fått en ny sambo och på köpet en bonusdotter vilket betyder sjuuuuuuuuuuuukt mycket för mig så finns tankarna där ändå. Man ska inte behöva bli änka när man är 24 år...

Inget barn ska behöva förlora sin far när man är 3 år...

Jag har gått vidare i mitt liv på många sätt men en liten del av mitt hjärta kommer alltid tillhöra min sonens far. Vi var ju ändå gifta och hade barn ihop. Sånt raderar man inte hur som helst och det vill jag inte heller. En del av min förra man finns i min son. Det är en stor glädje att se olika saker som dom gör likadant eller att utseendet påminner så mycket men ibland är det åxå lite jobbigt. Det är inte meningen att vara så dyster i dessa tider men det är lite jobbigt ibland att alltid vara så glad eller hur jag ska uttrycka det...


Ikväll ska det packas lite. Imorgon firar vi julafton med sambons släkt här i Hässleholm och sen på juldagen åker vi 14 mil norrut och firar med sonens farmor, farfar och faster. Ska försöka träffa alla gamla vännerna där med. Byta lite julklappar och få ge en liten julkram kanske. Det är ju så pass sällan man träffar dom nu för tiden så förhoppningsvis kan man hinna med det. Ska ju ändå vara där tills dagen innan nyårsafton men det är så många som reser bort, reser runt, ska träffa sina nära o kära osv.


Jag vet inte riktigt hur julafton kommer att bli men vi börjar väl med lite sovmorron och sen tror jag att vi delar ut denna lilla familjens julklappar här hemma innan vi åker ut till resten av folket. I år är det sambons syster som håller i stöket och böket, det är dom enda i den sidan släkten som har hus och därmed plats. Nästa år lär vi ju ha det och sen får vi kanske ha varannat år eller så :)


Nej nu ska jag gå och röjja bort lite så att vi får plats att äta. Vi har gjort lite julgodis idag så bordet är fullt med saker från detta julstök :)


Jag önskar eder alla en riktigt god jul och ett gott nytt år !!

Om vi inte ses förr så ses vi igen 2009 :=)



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards