Alla inlägg den 5 december 2012

Av Heidi Månsson - 5 december 2012 23:45





Jag vet att jag inte kan göra någonting åt det, ingenting alls men jag önskar nästan att jag hade kunnat. Vad jag pratar om? Jo att mina barn växer så förtvivlat snabbt...

Det var dax för strumpköp idag för nu har Robin fått större fötter igen så nu var det dax att inhandla strumpor i strl 40/42 till honom. Men hallå - han är bara elva år! Var ska detta  sluta? :)  Det värsta är att nu har han typ samma strl som Fredrik så det blir bara svårare och svårare att skilja deras strumpor åt när man sorterar upp tvätten. Jag försöker köpa med något slags mönster på eftersom att Fredrik för det mesta har enfärgade utan mönster. Blir lite lättare vid sorteringen på så sätt. Hittade ett sjupack och ett fempack idag så nu har Robin några till att börja med iaf. Får kanske köpa lite mer för det är liiiite snålt med bara 12 par strumpor, åtminstone i denna familjen där vi inte hinner/orkar tvätta heeeeeeela tiden. Jag kan ju säga som så att det är ju inte billigt heller att förse tre ungar med kläder så dom får ju gärna sluta växa av den orsaken också, hehe. Å då "ärver" vi ändå en heeeeel del till Linnea från en kompis som har en tös som är två år äldre. Rätt så nice :)

Som sagt - jag kan inte göra nått åt att de växer men jag önskar nästan att jag kunde...


Jag vet inte vad jag har gjort men jag har lyckats pajja min axel någon gång under dagen. Har rätt så ont i den men med lite smärtstillande så ska det väl funka bra ändå.

Dom ringde från jobbet förut idag och behövde personal i morgon så jag ska hoppa in lite, bara 9-12 men ändå :) Som jag förstod det så ska jag inte stanna på boendet utan följa med en som ska iväg på någon aktivitet. Spännande  .


Idag hade vi ju heldag med sista lektionen i Specialpedagogiken. Detta var första lektionen i detta ämnet där jag kände att jag faktiskt lärde mig någonting och att det som vår lärare sa var nått att ha. Skum känsla. Jag får sådan lust att bara skita i allting som har med detta ämne att göra men jag ska försöka reda ut detta också. Hon ska inte få trycka ner mig så långt ner i skorna, hon ska inte få mig att ge upp! I morgon blir det först jobb och sen fixa lite med en skoluppgift. På fredag har vi avsatt tid för ett grupparbete i skolan och nästa vecka har vi ju prov så nu börjar det dra ihop sig...


Nej nu får jag väl gå och lägga mig. Sov gott! Natti natti :)


                                                                    






Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards