Alla inlägg den 10 december 2012

Av Heidi Månsson - 10 december 2012 08:05

Ja då var det måndag morgon igen och jag ska försöka plugga här hemma idag. Kommer nog inte gå så bra med tanke på att ena ögat rinner konstant. Går inte så himmlans bra att läsa. Kommer nog inte kunna sitta vid datorn heller för jag känner att ljuset från skärmen är lite störande. Ska se om jag kan köpa min kurslitteratur till vårterminen innan jag går ifrån datorn för det vill jag inte skjuta upp längre. Känns bra att få dom i god tid innan vårterminen börjar för sen riskerar man att det tar slut. Tänker INTE stå där i januari och vänta på böcker när kursen redan har startat.


Snön har vräkt ner hela natten så det finns en hel del snö att skotta bort. Pallar inte. Om inte karln skottar idag så får den ligga kvar för så som mitt öga rinner så tänker jag inte gå ut idag. 


Nej jag ger upp och går å vilar lite. Ses nog senare. Kram!

Av Heidi Månsson - 10 december 2012 01:15

Nattugglan är här igen :)  Har ingen lust att sova alls just nu så då sitter jag hellre här och roar mig. Lyssnar på lite musik och njuter av lugnet - perfekt :)


Jag hade tyvärr rätt i att jag skulle bli sjuk. Vaknade i fredags morse och hade åkt på en rejäl förkylning. Jag och några andra i klassen skulle jobba klart med vårt grupparbete men de fick träffas utan mig och så fick jag jobba med min del här hemma. Det funkade ju det med, nöden har ju ingen lag, men det hade ju varit trevligare att vara med de andra i skolan. Den här förkylningen är lite knepig för orken kommer och går. Ena stunden känner man sig rätt så slagen och vill bara vila/sova & sen helt plötsligt så har man mycket energi och kan tänka sig att hänga tvätt mitt i natten. Logiskt? Nä. Tur dock att man får sina ryck dock för det finns ju alltid nått som behöver göras..


Jobbade ett kort pass på ca tre timmar i lördags och det var rätt skönt. Han ju med att åka lite pulka med töserna medans det fortfarande var ljust ute :=)  Har fått ett kort pass nu på torsdag & då jag ska följa med en vårdtagare på dagverksamhet igen så det ska bli roligt. Då är det ju lucia så jag tror att det skulle bli lite luciafirande. 


På tal om luciafirande så ska vi till Linneas dagis på onsdag kväll för då firar dom lucia. Hon går här hemma och nynnar på lite julsånger emellanåt så det ska bli jätteroligt att se hela framförandet!   


På onsdag har jag prov och just nu känns det rätt så hopplöst. Känns som att jag lika gärna kan låta bli att plugga de två dagarna som är kvar för ingenting fastnar i alla fall. Vet inte alls hur detta kommer gå & jag känner mig verkligen helt lost! 

I fredags fick jag reda på att jag har kommit in på inriktningen Funktionshinder. Vet inte om jag ska skratta eller gråta men det känns ändå bra konstigt nog. Hade bara hoppats på en annan lärare....


Nu ska jag gå och fixa en sista kopp te innan det är dax för att nanna kudde. Ses. Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards