Alla inlägg den 13 december 2012

Av Heidi Månsson - 13 december 2012 13:06

Det känns som om kylan utifrån tränger igenom väggar, tak och golv. Det känns som om värmepannan skulle ha lagt av men det funkar som den ska, elementen är på och termometern visar +19 grader. Allt ok alltså. Det är värre utomhus - i morse så visade termometern -19°C här i Tormestorp. När jag skulle gå till jobbet i morse så tog till och med jag på mig långkalsonger å då är det kallt. Nu är det "bara" -12°C ute...

 


Måste ju skryta lite om min lilla tös. Det var dax för tredje besöket på Folktandvården idag. Treårskontrollen hos tandläkaren har ju inte gått så bra så vi fick först boka om en andra tid men då det inte heller gick bra så blev det en tredje tidsbokning. Tredje gången gillt tänkte jag då. Det funkar säkert :)  Lite optimistisk måste man ju vara nån gång men innerst inne så kändes det som om det skulle bli många besök hos tandläkaren innan Linnea skulle samarbeta... Fredrik åkte dit med henne och när jag kom hem från jobbet lite senare så berättade han att Linnea hade varit jätteduktig så tandläkaren hade fått räkna alla tänderna & undersöka dom ordentligt. Hon som har vägrat att gapa och samarbeta förut... Ja det kan då svänga snabbt :o)


Det är torsdag så det var dax att åka till Senioren för att sjunga & fika lite. Alla som var med idag på Senioren fick även se på Luciatåg och det uppskattades mycket tror jag. Det var barn (och personal så klart) från någon förskola som kom och lussade. Riktigt mysigt och julstämningen infann sig direkt. 

Nu har jag jobbat klart för idag, hunnit smälla i mig lite lunch och ska väl ta tag i lite andra saker som står på dagens "att göra lista" innan det är dax att hämta hem tösen från dagis.


Hoppas att ni får en trevlig dag med mycket luciafirande och allt som hör till :=) Kram!   

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards