Alla inlägg den 18 december 2012

Av Heidi Månsson - 18 december 2012 23:44

Ååååå jag riktigt kokar av ilska nu! Tidigare idag hittade jag en blogg som jag började läsa på. Nu kan jag inte sluta... Vissa idioter borde ju inte få finnas! Hon som skriver bloggen är INTE idioten utan den som hon en gång var tillsammans med. Hon vågade till sist ta steget och lämnade honom. Hon kämpar varje minut, varje timme, varje dag för sig själv och sina barns skull. Hon är stark! Hon gör det bra! Jag läser och tårarna rullar. Vill bara hjälpa till. Vill ge henne en stor styrkekram. Vill ge honom en stor djävla fet smäll, vill puckla på honom så som han pucklat på henne. Eller vänta - näää det vore för enkelt. Det ska vara plågsamt fast psykiskt plågsamt. Fast sådant biter väl inte på sådana sjuka djävlar?! Åååå jag blir så ARG och så ledsen och så upprörd över att sådant här får hända och det värsta är att det händer hela tiden, flera gånger per dag, i många familjer, världen över. Mörkertalet är stort. Idioter som slår, sparkar, trycker ner och förstör liv. Idioter som inte bara ger sig på vuxna utan även barn. Förbannad är jag, men vad hjälper det? Jag sitter på denna sidan datorn och undrar hur i helsike jag ska kunna göra något vettigt för någon annan. Vad ska jag göra? Och hur? När? Känner mig maktlös. Arg. Förtvivlad. Ledsen. Tårarna rullar igen. För alla dom som inte får vara trygga. Jag har det bra - oförskämt bra...

Av Heidi Månsson - 18 december 2012 17:30

Ja denna dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ibland får man bekymmer som blir lite onödigt stora bara för att man bor i "fel" stad. Det råkar vara så att jag är medlem hos två banker men den ena har inget kontor i Hässleholm men den hade kontor både i Sundsvall och i Värnamo där jag ju bodde innan flytten till Hässleholm. Min bankdosa gick sönder, trodde först att det var batteriet så jag bytte det men då kraschade dosan. Behövde en ny omgående då det närmar sig de datum då pengarna trillar in och räkningar ska betalas. Behöver kunna flytta runt pengarna mellan kontona ibland också. Ja ni vet ju själva hur det är nu när allt ska fixas via internet. Utan koddosa är man ju rätt så chanslös. Kontaktade supporten och visst kunde de skicka en ny dosa men det skulle ju ta lite tid eftersom det först ska skickas papper som jag måste skriva på och sen kan de skicka dosan. Sen skickar de koden. Att jag skulle ha allt klart innan jul och alla röda dagar verkade inte så troligt! Tipset jag fick var att ta mig till närmsta stad med ett kontor (vilket var Kristianstad) så jag hoppade in i bilen & for dit. Till Kristianstad tur & retur är ju inte gratis så även om dosan är gratis så blev det en dyr dosa. Detta är den stora nackdelen att ha distansförhållande med sin bank! Det är dock krångligare att byta bank i detta fallet än det är att hämta ut en ny dosa en gång var femte år typ. Slutsats - jag stannar kvar som kund :)


I bilen på väg till och från Kristianstad poppade jag rätt bra på stereon och sjöng med i de flesta låtarna. Det är ju konstigt att jag har total kass sångröst men just i bilen låter det så bra så bra . Förstår inte hur det är möjligt?!? Haha. Jag låter inte så bra när jag sjunger i duschen och inte här hemma överhuvudtaget. Nej det ska vara i bilen och ensam är bäst  .  


De flesta barn som jag känner/har träffat/har jobbat med osv brukar skylla ifrån sig när det händer nått. Inte Linnea inte. Hon gör precis tvärtom och tar på sig allt ansvar. Tossiga unge! ;)  När jag hämtade henne på dagis på väg hem från Kristianstad idag så fick hon syn på en högtalare i bilen som är trasig. Genast började hon säga att det var hon som hade tagit sönder den. Jag berättade för henne att den har varit trasig läääänge och att det inte var hennes fel men hon blev riktigt sur på mig när jag sa så. Det var minsann hennes fel! Ja ja jag fick ju ge mig - vill hon ta på sig skulden så får hon väl det då :) Som sagt - tossiga unge ;)


Sent igår kväll skickade jag in en lite försenad insu (påbörjade den i tid men blev inte klar med den i tid, den skulle ha varit inne i fredags) och redan tidigt i morse var den rättad :)  Jag fick betyg C på den och det känns gött. Jag kanske kanske kan få ett hyffsat betyg i kursen iaf. Mycket beror ju på provet och det resultatet vet jag inget om förutom att jag åtminstonde är godkänd. Ska få reda på mer i morgon och det är faktiskt så att det pirrar lite i magen inför morgondagen.


Nu ska jag gå å äta lite. Synes! Bajj :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards