Alla inlägg den 18 december 2013

Av Heidi Månsson - 18 december 2013 15:00

Såg på några avsnitt av Glee igår och låt oss säga att nattsömnen blev lite mindre pga antalet avsnitt av den serien. Inte så bra kanske men jag kunde ju inte sluta titta :)  Fick ta igen den förlorade sömnen idag när jag kom hem från jobbet för jag märkte att huvudet hade tagit stryk - migränen kom och knackade på. Jag tog min medicin och sen gick jag och la mig några timmar och det hjälpte. Nu är jag pigg och alert igen och migränen är borta. Skönt att kunna mota bort den när den bara är utanför och vill in, det är värre när den har klampat in i min nystädade hall med sina leriga stövlar och lämnar fula fotspår. En ganska bra liknelse om jag får säga det själv :=)


Igår på ett av avsnitten som jag såg så sjöng dom en låt som jag tycker är helt underbar. Här är den. Texten är vansinnigt bra och låten är ju så där smörig som en riktig kärlekslåt ska vara.


"Hello"

I've been alone with you
Inside my mind
And in my dreams I've kissed your lips
A thousand times
I sometimes see you
Pass outside my door
Hello!
Is it me you're looking for?
I can see it in your eyes
I can see it in your smile
You're all I've ever wanted
And my arms are open wide
'cause you know just what to say
And you know just what to do
And I want to tell you so much
I love you

I long to see the sunlight in your hair
And tell you time and time again
How much I care
Sometimes I feel my heart will overflow
Hello!
I've just got to let you know
'cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely?
Or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying
I love you

Hello!
Is it me you're looking for?
'cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely?
Or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying
I love you

Fick mera jobb inbokat tidigare idag så nu har jag tre nätter i rad denna veckan. Hade en natt nu på Backstugevägen och nu ska jag vara på Torsgatan de kommande två nätterna. Är lite nervös för jag har ju inte hunnit vara så mycket på Torsgatan ännu så jag känner inte till dom som bor där och deras rutiner så bra. Det där med att känna de man jobbar med underlättar ju för att man ska kunna göra ett bra jobb. Det tog ju lite tid på de andra ställena så jag vet ju att det kommer snart på det tredje också. Det blir nog bra :o)


Nu har jag bara torsdag, fredag och lördag dag att göra klart inför julfirandet här hemma. Jag börjar faktiskt bli lite stressad över detta nu. Kan jag inte få en vecka till på mig? Om jag får mera jobbförfrågningar innan julafton så kanske jag får fundera över det både en och två gånger innan jag tackar ja... 


Kanske skulle ta tag i lite stök och bök då och inte sitta här och mögla :) Hoppas att ni får en fortsatt bra onsdag mina vänner. Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards