Alla inlägg den 19 december 2013

Av Heidi Månsson - 19 december 2013 22:47

Lyckotårarna har sprutat på mig idag för jag har nog fått världens bästa julklapp! Lite tidigt men det gör inget :-) Jag lovar! Jag har fått ett lite längre vikariat fram tills sista maj nästa år så i lite mer än 5 månader har jag en tjänst på ca 62%. Jag är överlycklig!!! :-)

Jag slog in lite julklappar idag men någon gran han jag inte fixa till så det får vi göra i morgon. Hemskt vad tiden går fort när man har mycket att göra...

Nu måste jag försöka sova. Har journatt så det blir ingen sovmorgon i morgon inte. Natti natti :-)

Av Heidi Månsson - 19 december 2013 11:16

Idag ska jag (min vana trogen  ) gå emot min mans vilja och önskemål. Jag började med detta projektet i går och jag vet inte hur många gånger som jag fick höra orden "stopp, vänta, nej inte redan nu" osv. Vad det handlar om? Julgranen så klart :)  Vi tog ner granen och tillbehören från vindsförrådet igår och sedan monterade jag upp den men nu ska jag sätta i ljusen och glittret så att barnen sedan kan pynta den med kulor och annat som ska hänga där. Linnea hade gjort en smällkaramell på dagis och den hänger redan i granen :o)

Min man tycker att det är alldeles för tidigt att klä granen nu, det ska göras tidigast dagen innan julafton men jag säger att för det första så får man göra i ordning den när man hinner och det gör jag inte den 23:dje eller den 24:dje. Dessutom är jag timvikarie och blir inringd på jobb lite nu och lite då så sådant där krävs att man är ute i god tid med ju. Tänker inte riskera att inte hinna med pga jobb och jag tänker inte säga nej till jobb för att "jag måste vara hemma och klä granen"... Näää någon ordning på torpet får det ju vara! Hehe.


Nu spelas det julmusik i min stereo och jag ska fixa granen och sen tänkte jag hinna slå in lite paket. Eller om jag ska göra det i omvänd ordning kanske så att inte ungarna hinner se paketen... Ja så får det nog bli :))


Ta det lugnt i julstressen. Ha de gott. Kram. PS - alla som gillar snygga nästan nakna killar - skrolla ner lite till. God jul säger jag :)) DS.


 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards