Alla inlägg den 22 december 2013

Av Heidi Månsson - 22 december 2013 19:58

Kom precis på att det är fjärde advent idag så nu är alla ljusen tända i adventsljusstaken. Mys mys :) Linnea sitter och tittar på filmen Trolltyg i Tomteskogen och nstalgiminnena kommer hela tiden. Den är så mysig den filmen! I morse kom vi precis till tv:n när det började en film med Tingeling så vi kikade på den. Den var jättebra och som tur är så fick jag med den på inspelning :o)


Jag har inte hunnit med allt som står på min lista med julförberedelser ännu men så har det heller inte gått speciellt fort eller speciellt koncentrerat... Jag bockar av grejj efter grejj men just nu känner jag att jag skulle kunna strunta i allt som är kvar. Det blir ju jul ändå. Men så å andra sidan så vet jag att jag inte skulle stå ut med att veta att det inte är städat över allt. Jag tycker inte om halvdana lösningar och slarvstädningar. Nej jag ska gå och putsa och fejja lite till. Trevlig söndagskväll önskar jag er alla! Kram.


 

Av Heidi Månsson - 22 december 2013 13:22

Nu börjar det verkligen närma sig julafton och det med stora sjumilakliv! Så här dan före dan före dopparedan är det full rulle här hemma. Fredrik åkte till Maxi redan klockan 8 i morse för att slippa trängas och så tidigt på en söndag morgon borde det inte vara så mycket folk men så här nära julafton så var det tillräckligt mycket för att man skulle tro att det var en fredag eftermiddag. Kul kul. Handlat blev det iaf så nu är kyl och skafferi laddat till max. Tack vare all mat som vi har fått innan så har vi fullt med allt möjligt gott så när vi har tröttnat på julmat så finns det annat att ta till. Handlingen av julmaten blev dessutom rätt så billig eller vad sägs om ca 600:- för fyra fulla matkassar :=) Presentkort på Maxi var inte så dumt att få i tidig julklapp :))


I natt fick jag sova ca tre timmar. Jag är trött. Jag är tröttare. Jag är tröttast. Blä. Det är dock en hel del kvar att göra så det är ju ingen risk att jag somnar så länge som jag håller igång med nått hela tiden. Får nog gå å lägga mig tidigt ikväll för att kunna ta igen lite av den förlorade sömnen. Det är ju dock inte lätt för mig att inse att jag ska gå och lägga mig på kvällarna så klockan blir lätt mitt-i-natten bara för att jag-ska-bara-fixa-lite-till-innan-jag-lägger-mig tar över. Ikväll har jag nog inget val om jag ska klara av morgondagen. Hehe.


För att pigga upp tillvaron lite så tänkte jag bjuda på lite smaskiga bilder. Titta och njut :)



         


Just det ja - jag kanske ska berätta om julklappen jag fick i torsdags :))  Jag fick ett halvårsvikariat på en tjänst som är på ca 62% så nu är jag månadsanställd vikarie istället för timvikarie!! YES!! :=)) Jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen efter det telefonsamtalet för jag var så lycklig så jag mer eller mindre skrek rakt ut och lyckotårarna sprutade. Mitt första arbetspass som är på det schemat är i morgon och som tur är så är jag ledig på julafton :o)  Jag har kikat lite på mitt schema och det verkar vara ett bra schema. Det är sju veckors rullande så jag får väl se efter det första varvet runt om jag ff tycker om schemat. Hihi.


Nä nu får jag hugga tag i dammsugaren och köra runt med den lite. Ha de gott och stressa inte ihjäl er i juldtressen! Kram kram   




Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards