Alla inlägg den 3 december 2014

Av Heidi Månsson - 3 december 2014 21:15

Det är tur att man får trevliga mail ibland. Trevliga mail kan pigga upp när man inte mår så bra. I trevliga mail kan det till exempel stå att man får nått nytt uppdrag tack vare att man är en Buzzador. Öppnar man sedan mailet och loggar in på sin Buzzadorsida så kan det se ut så här:



Detta passar perfekt för mig som verkligen har helt förstörda hälar. Funkar detta på mig så funkar det nog på ALLA andra :=) Paketet är beställt och betalat så jag hoppas att leveransen går fort så att jag får börja buzza!


Febern är tillbaka och hostan är mycket mycket värre så jag har pratat med jobbet och sjukanmält mig (IGEN). Känns hopplöst men jag vill verkligen inte sprida detta vidare. Förmodligen så gick jag tillbaka till jobbet förtidigt och det är ju inte heller bra men jag vill ju bara sköta mitt jobb...


Ikväll blir det till att gå och lägga sig tidigt så nu ska jag kurera mig med C-vitamin, alvedon, hostmedicin och en kopp te. Hoppas att ni hålla er friska och att ni får sova gott! Kram <3

Av Heidi Månsson - 3 december 2014 00:15

Hallå där. Nu har jag inte hunnit med bloggen på nästan en vecka så nu var det hög tid tyckte jag. Jag har en del att berätta så jag ska försöka få med allt och i "rätt" ordning osv men det är lite smått kaos i mitt huvud just nu så ni får förlåta mig för jag kommer säkert vara vimsigare än i vanliga fall ;)


Torsdagen 27/11 - Det kröp i hela kroppen på mig efter att ha varit sängliggandes i en vecka så jag klarade inte av att sitta hemma och tycka synd om mig längre. Jag tog med mig Nettan och stack till Eko en sväng. Lyckades äntligen hitta julgardiner till köket som jag både gillade och som var vettiga i pris. När vi var tillbaka i stan så blev det lite ärenden fixade. Jag hade rejäla hostattacker hela dagen och jag hade inte klarat mig länge utan min trogne följeslagare nässprayen men det var såååååå skönt att få komma ut.


Fredagen 28/11 - På kvällen träffade jag Jennie, Anna och Nettan för att ha lite tjejkväll och fira min kommande 35-årsdag. Vi käkade på WokHouse och sen tog vi oss vidare till Zuperbowl där det blev en timmes bowling. Det var ett riktigt trevligt sätt att fira med tjejkompisarna och även om jag inte vann bowlingrundan så kan jag tänka mig att göra om det ;)


Lördagen 29/11 - Så där ja. Dagen D var här och jag fyllde 35 år. Kalaset med släktingarna var inställt då vi kände att det kanske inte var så bra att blanda alla baciller och ge våra vänner och bekanta ännu mera av den varan. Nästan alla som skulle komma var sjuka eller hade precis tillfrisknat så vi sköt fram det kalaset ett tag. Eftersom att Linnea har fyllt 5 och jag 35 så skulle vi ju ha 40-årsfest med släktingarna men nu när vi sköt fram det så blir det ett 55-årskalas istället. Hur gick den ekvationen ihop? Klura lite på den du ;)


Jag var dock rastlös och kände inte för att sitta hemma och mögla hela dagen men visste inte riktigt vad jag skulle göra. Räddningen kom med ett telefonsamtal där ett spontant förslag kom upp och när kugghjulen hade börjat snurra så gick det inte att få stop på det hela. Det blev en tripp till Gekås med Nettan :)  Jag fick spendera födesedagen i mitt paradis och det var ju inte så dumt!


Söndagen 30/11 - Första advent och jag plockade fram ljusstakar och hängde upp julgardiner och lyssnade på julmusik. Det mesta blev klart och det är så mysigt med alla stjärnor och adventsstakar som sprider så fint ljus. Julstämningen börjar infinna sig på riktigt :o)


Måndagen 1/12 - Första december är redan här... Grymt vad tiden går snabbt!! Jag jobbade 8-13 och det gick bra trots att förkylningen inte har släppt greppet om mig ännu. Jag hostar och snorar lite men det får gå ändå. Ska man stanna hemma pga hosta så kan man bli hemma i mååååånga vekor.

På kvällen ringde de från ett av de ställena som jag jobbade på förut och frågade om jag kunde hoppa in under morgondagen och det kunde jag ju :=)


Tisdagen 2/12 - idag. Jobbade först 8-13 på ena stället och sen for jag vidare och gästspelade på mitt gamla ställe. Det var kul! Nu är ja dock rätt så trött så nu ska jag brottas med kudden. Jag är ledig i morgon så då blir det lite tid för återhämtning. Exakt vad som sker vet jag inte ännu.


Hoppas att ni får sova gott. Ses! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards