Alla inlägg den 4 december 2014

Av Heidi Månsson - 4 december 2014 23:31

Ni vet den där känslan man har när man är hungrig, går ut till köket för att leta upp nått smarrigt, öppnar kylen och blir stående där. Du stirrar in i det kalla skåpet i x antal minuter precis som att nått ska hoppa fram och överraska dig. Nått som inte fanns där för tre minuter sedan. Du stänger kylen med en suck. Går till skafferiet i stället. Gör om samma sak där. Stänger med en suck. I värsta fall går du ibland tillbaka till kylen och stirrar en sista gång. Kanske har du missat nått? När man är sjuk är det ännu värre kan jag säga! För det första kanske du är så dålig så att du knappt orkar gå till köket och då orkar man ännu mindre göra i ordning nån mat. För det andra så kanske man är hungrig men mår illa och då är ju inte utbudet lika stort. Jag kan berätta att när man hostar så mycket så att lungorna hoppar ut ur kroppen, tar ett varv runt trädgården och hoppar tillbaka igen så mår man rätt så illa emellanåt. Hostmedicinen har vissa bieffekter också som inte direkt underlättar.

Jag gick runt i köket som en rastlös själ och hittade tillslut min räddning - det var lääääääääänge sedan jag åt det och det var gott så det lär bli en favorit i repris. Förstår inte varför jag glömt bort detta mumsiga enkla mellanmål. Fil som man bryter ner pepparkakor i. MUMS! :=)  Nu är jag mätt och kommer förhoppningsvis kunna sova lite bättre. Man får göra vad man kan när kroppen inte vill samarbeta alls.


På inköpslistan:

Mer pepparkakor

Mycket A-fil


Sov gott!   

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards