Alla inlägg den 28 december 2014

Av Heidi Månsson - 28 december 2014 00:23

Nä men tjenare! Det var inte igår... Känns som att jag inte har bloggat på väääääääääldigt länge - typ en månad eller så - men riktigt så länge sen är det ju inte. 10 dagar bara. Jo det är illa nog - ja vet. Inspirationen sprang ifrån mig ett tag. Vet inte om jag har nått speciellt roligt eller intressant att blogga om nu heller direkt men jag fick helt plötsligt lust så då är det väl bara till å "go with the flow" liksom :)


Jag har äntligen och då menar jag verkligen ÄNTLIGEN blivit frisk!!! Det är ju helt sanslöst vad länge jag var dålig... Lite mer än en månad totalt. Helt vansinnigt. Två lunginflammationer och en luftrörsinfektion. Jisses amalia. Prova inte det där hemma. Det är nästan, men bara nästan, så att en släng av magsjuka är bättre. Eller nä förresten jag tar tillbaka det där...hehe. Nå ja - nu är skiten förhoppningsvis över och kommer aldrig tillbaka. Man kan ju hålla tummarna för det iaf. Jag hoppas innerligt att 2015 blir ett bättre år än 2014 när det gäller antalet sjukdagar på oss i denna familjen. Vi har haft vår beskärda del för flera år framöver...


Det sa bara svosch å så var allt över. Vad jag pratar om? Jo julafton och julfirandet. Man längtar och jagar julstämning, man pyntar och bakar lussebullar/pepparkakor, det köps julklappar och sen är det tomteverkstad när allt ska slås in. Sen säger det svosch och så är den 24/12 över och där sitter man och undrar vad som hände. Så känns det tycker jag iaf. Tycker inte ni att det går fort? Lite föööör fort. Det är därför som jag sätter upp allt julpynt och julgranen så tidigt för jag vill hinna njuta av det innan det ska plockas ner igen. Jag känner mig lite snuvad på konfekten. Jag tycker att vi hade en bra julafton men jag tyckte den gick så enormt snabbt så jag han verkligen inte med. Jag hade kunnat ha en till fast utan paket typ. Jag han knappt med att knäppa några kort heller. Det blev lite precis när Tomten var här på besök men i övrig så var det dåligt med fotograferingen. Tusan också! Jag som lovar mig själv varenda år att nästa år ska jag komma ihåg att fota lite mera. Jo just det...


Nu närmar det sig nyårsafton men jag ska jobba 13-21 på nyårsafton och 7-16 dagen efter och så 7-16 igen dagen efter det så jag vet ju vad jag ska hitta på däremellan. Så lite som möjligt!! Hehe. Det är väldigt synd att jag inte kunde få semester för jag ville hemskt gärna kunna tacka ja till Jennies inbjudan men det går inte detta året. Jag får längta tills nästa år å så får jag ansöka om semester i gooooood tid innan om det nu är så att jag jobbar nyårshelgen nästa år. Å dessutom så kommer det väl annat än nyårsafton som vi kan fira med en god middag :)


Nä nu tror jag att det är dax att gå och knoppa. Simma lugnt. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards