Alla inlägg den 15 december 2014

Av Heidi Månsson - 15 december 2014 22:51

Jag fick ett mail. Från ett företag som tyckte att jag skulle beställa varor och tjänster hos dom. Ett företag som sumpade det rätt bra sist. Jag gjorde en finfin beställning och fick vadå? Jo zipp zero nada. Jag satt en hel jääääävla kväll och väntade på deras leverans men inget kom (och TACK till Annelie som ställde upp hela kvällen). Jag ringde, jag mailade och tillslut gjorde dom ett halvlamt försök med att ringa upp mig några dagar senare. Jag var på jobbet och hörde telefonen ringa, det gick fram två signaler och jag kunde inte svara just då. Ett meddelande på svararen som sa att de skulle försöka komma i kontakt med mig igen men det skedde inte via telefon så tillslut så skickade jag ett mail igen. De bad om ursäkt för att det hade blivit lite fel och skulle kompensera mig stod det. Sen hörde de aldrig av sig igen, varken på telefon eller mail. Bara för att det var en kampanj via Buzzador och att jag lyckades beställa en matkasse från - håll i er - Linas matkasse - för noll kronor så ska de väl inte skita i att leverera ut varorna?? Jag kan ju inte göra mitt jobb som Buzzador och jag lär ju aldrig i livet beställa från dom som betalande privatperson efter det bemötandet. Nä gå och stoppa upp era matvaror där solen sällan skiner vettja så åker jag på Maxi och handlar det jag vill ha. Linas matkasse - sicket skämt!


Idag har vi firat 15-åringen. Vi väckte henne i morse med sång (ja ja kraxande..) vid sängkanten och en present som var ett presentkort på Gekås :=)  Resan blir av nu innan jul och Felicia verkade väldigt nöjd med presenten. Det är så bra när de själva kan plocka det de vill ha men att vi ändå får vara med och ha liiiiite insyn i det hela.

På kvällen blev det hämtmat från McDonalds som tösen önskade och sedan soffmys med film och glass. En lugn skön kväll.


I går kväll fixade jag årets julkort, bara ca 20 st som skulle skrivas och i kuvert och så adress å frimärke på. Hade inte ens allas adresser så ut och leta på nätet. Tar ju lite tid då ju. Vet inte hur länge jag satt med det men jag blev färdig iaf. Postade dom idag och det är så skönt när det är gjort :o)


Nu vill jag verkligen bli frisk. Nu på en gång! Mina luftvägar är fortfarande kassa och elefanten på min bröstkorg har inte gått ner i vikt sedan i fredags iaf. Börjar bli lite smått oroad då det är min sista dag på sjukskrivningen på torsdag. Sen ska jag iofs inte jobba förrän på måndag om en vecka så jag hoppas ju verkligen att jag är bra tills dess och sen är det jobb på tisdagen med och sen är det julafton... Okej att man får ställa in kalas och fester men julafton vill man ju inte behöva ställa in...

Jag längtar tills jag är frisk och när jag väl blir det så ska jag ta igen mycket förlorad tid på gymmet igen. Det här duger inte! Nej nu är det alldeles för länge sedan jag tog mig dit och det får bli ändring på det. Känner mig så orkeslös och jag vet att det är den där dåliga spiralen som är igång. Behöver få in en nystart och en energikick eller femtio. Hehe.

 

Nu ska jag se om jag kan pyssla på lite med en grejj jag håller på med inför julfirandet. Har fått lite inspiration angående saker man kan ha till bordsdukningen så jag tänkte testa men det lär ju ta ett tag att göra alla saker klara. Lika bra att börja i tid  .

 

Hoppas att ni får en god natts sömn och att eran tisdag blir bra. Kram kram <3 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards