Alla inlägg den 10 december 2014

Av Heidi Månsson - 10 december 2014 23:45

Ja vad ska jag säga annat än att jag är glad för att det finns våtservetter och att tösen är så pass stor som fem år så att hon kan lyssna på vad man säger och för det mesta även gör som man säger. Denna typ av födelsedagspresenter är dock sådant som jag själv tittat på som hastigast och sen kommit på allt det negativa med att ha just en sådan där hemma och sen valt att köpa något annat i stället. Jag brukar inte "gnälla" på presenter så snälla förlåt mig men varför får man ens sälja dessa? Bild kommer här:

Jag är iaf glad för att jag inte är en sminkdocka och jag är glad för att jag inte äger så mycket smink så sannolikheten för att Linnea hittar mitt smink och bara ska prova sminka sig själv likadant som dockan är väldigt liten. Jag tycker inte om iden med just sminkdockor men nu fick Linnea en sådan av sin farmor (+ sambon knut) så nu får hon ju leka med den när en vuxen har tid att övervaka kladdandet. Förlåt farmor - inte meningen att vara negativ - Linnea är glad för sin födelsedagspresent och jag ska försöka vara lite mera positivt inställd till dessa ting :)


Linnea kom iväg till kvällens luciafirande på dagis och i publiken från denna familjen satt jag, Robin och Fredrik. Jag lyckades att undvika hostattacker under själva framträdandet men på vägen dit hostades det en hel del men allra värst blev det på vägen hem. Jag klarade inte av både den kalla luften och att det blev uppförsbacke. Jag satte igång att hosta när vi började gå från dagisparkeringen och sen hostade jag hela vägen hem så när jag gick i backen så kändes luftrören minimala och jag kunde bara inte komma vidare. Jag fick stanna i början av backen och jag slutade inte hosta förräns magen vände sig ut och in... Pinsamt men vad ska jag göra? Fredrik gick hem och hämtade bilen och så fick han köra hem mig. Jag undrar om jag ska behöva gå till doktorn igen för detta är inte normalt...

Tösabiten och hennes dagiskompisar var iaf jätteduktiga på att sjunga för oss. Ska se om jag hittar någon bild sedan som jag kan lägga ut här. Det finns ju lite restriktioner på det där med att publicera bilder där andra barn är med på bild så jag får gå igenom bilderna först och hoppas att jag hittar någon lämplig :=)


Jag var tvungen att ta en runda på mataffären idag när jag hade hämtat minibanditen på dagis. Hon är så duktig på att hjälpa till med handscannern när vi är på Maxi så då går det fort och smidigt trots att man har henne med sig. Det är ju inte alltid så kul att åka & handla mat med små terrorister i släptåg men Linnea är som sagt duktig. Linnea ville att vi skulle köpa en burk med pepparkakor och jag sa att vi redan har det hemma så det behöver vi ju inte fler av idag. Då visade hon att det var ju hjärtan med hål i så att man kan hänga upp dom och tyckte hon att vi skulle ha sådana som vi kunde pynta med kristyr och annat gott så det fick följa med i matkassen ändå. Blir kul pyssel att göra nån dag när vi är lediga och ska fördriva lite tid :)  Precis när vi ska gå ifrån hörnan med bröd och kakor så fick jag syn på vörtbröd med russin i och då kunde jag ju inte motstå att köpa det. Det är ju såååååå smarrigt med färsk sådan smörgås med ost på. MUMS! En av de bästa sakerna som finns att äta i juletider! Lyckan är total. Nu ska vi bara hinna baka lussebullar nån dag också för det hör ju till :o)


Nä nu ska jag försöka vända tillbaka dygnsrytmen lite här så det är dags att gå å lägga sig. Hoppas att ni får sova gott och drömma sött. Ses <3

Av Heidi Månsson - 10 december 2014 11:38

Om bara 14 dagar är det dax. Om 14 dagar ränner vi omkring och förbereder för att julaftonsfirandet ska kunna börja. Julmaten ska fram, alla ska titta på Kalle Anka och se hur årets julvärd klarar sig, tomten ska komma till alla barns (och vuxnas?) förtjusning, risalamalta ska mumsas, Karl-Bertil Johnssons jul ska kikas på, julklappslekar ska lekas, sällskapsspel spelas och sen kanske det är nån som åker till julottan i kyrkan. Sen säger det poff och så är allt över! Just den 24/12 går så otroligt fort och det går bara fortare och fortare för varje år tycker jag...


Jag kom på att det kanske är hög tid att börja skriva julkort och skicka dom så dom hinner fram i tid. Ja ja man har ju en del att göra iaf. Ingen risk att man är sysslolös i december månad. Speciellt inte när man ska ligga sjuk i flera veckor för då får man vara ganska mycket effektivare när man väl orkar göra nått som har med julstök att göra. Det är ju dock väldigt kul och mysigt att julstöka så man ska inte gnälla för mycket :)  Vi ska faktiskt klä granen i helgen tänkte vi. Vi har köpt en ny plastgran då den förra höll på att ramla sönder alldeles (men den hade ju också hållt i 12 år) och för att hinna njuta av granen och få lite julstämning så tycker jag att det är lagom att sätta upp den runt lucia si så där. Julen är över så snabbt ändå så man hinner ju knappt blinka förrän allt pynt ska ner igen. Nu ska jag bara få fatt i ny julgransbelysning. I år ska vi köra på sladdfritt! Japp - nu är det slut på sladdtrassel! :)


Ikväll ska det vara luciafirande på Linneas dagisavdelning och jag tror att jag ska kunna våga mig dit utan att förstöra för alla med mitt hostande. Jag tänkte att om jag sitter närmast utgången typ så får jag väl gå ut om det blir för mycket hostande. Jag ska se hur jag gör, det är några timmar kvar så jag hinner känna om det kan funka. Jag vill ju hemskt gärna vara med men jag vill ju inte sabba för alla andra och jag vill inte smitta nån.


Nä nu har jag lite annat att pyssla med. Kan ju inte sitta här hela dagen ;)  Simma lugnt. Puss!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards