Alla inlägg den 8 december 2014

Av Heidi Månsson - 8 december 2014 22:00

Just nu så är frustrationen enorm. Frustrationen över att inte kunna sköta mitt jobb, frustrationen över att inte orka göra något, frustrationen över att inte få må bra, frustrationen över att inte orka fixa med allt här hemma - ja det är helt enkelt jättefrustrerande! Jag ser hur min man kämpar för att få vardagen att rulla på trots att han inte mår 100% bra han heller men jag kan inte göra så mycket åt hur det är just nu. Det bästa jag kan göra för att bli frisk är att lyssna på min kropp som säger åt mig att vila och kurera mig med allehanda mediciner. Jag vet att jag snart kommer vara på benen igen och då ska jag ta ikapp allt som jag inte har hunnit med under dessa tre veckorna. Julen närmar sig men än finns det tid till allt julstök. Det hade varit värre om det hade varit en vecka kvar till julafton. Än finns det tid, än finns det hopp :=)  Jag är inne på min fjärde vecka nu och jag har hostat så mycket så att jag börjar få magmuskler - det ni! Inte illa! Kanske skulle sluta klaga på hostan... hehe.


Det klagas ju ibland på alla de perfekta bilderna på alla våra perfekta liv som sprids ut på facebook, twitter, instagram, bloggar och alla fina "vi-har-det-så-fint-i-vårt-välstädade-hem-tidningar". Ibland så lägger någon ut motsatsen bara för å visa hur det verkligen ser ut. Lite dammtussar i hörnen, kaffefläckar och snorpapper på matbordet, vällingfläckar på nattduksbordet, hallbyrån överbelamrad med post och allehanda skräp (från någon som har tömt handväskan/jackfickorna och sedan ligger skiten kvar). Typ. Just nu skulle jag kunna lägga ut finfina sådana bilder på kaos men jag skäms för hur det ser ut här. Jag vet att vi har haft fullt upp ändå med allt annat och jag har ju knappast orkat städa men i morgon tänkte jag göra ett försök. Det blir även ett bra test på om jag kan klara av att jobba utan att hosta lungorna ur mig. Klarar jag att dammsuga och röjja lite så ska nog resten gå bra. Håll tummarna!


I motsats till att hålla igång så har jag ju mest sovit/vilat, antingen legat nedbäddad i sängen eller på soffan. Jag har hunnit kolla på några filmer och lyckats hitta en himla massa skitfilmer. När man inte får sova på natten och tillslut ger upp så ska man inte gå och sätta sig i soffan för att slötitta på film för då sänds det mest en massa skit. Blädrar man bland det som är inspelat så hittar man också mest en massa skit. Och Netflix - det strular alltid när min man inte är vaken eller inte är hemma så att han kan fixa det. Det är smidigt med teknik och nymodigheter - när det funkar... Jag han börja på fyra filmer igår innan jag hittade en femte som är bra men som jag redan hade sett. Jag satt kvar ändå och tyckte att jag kände igen en av barnskådisarna men visste inte var ifrån. Tillslut slog det mig att det var ungen från 2½ män. I denna filmen var han så liten så det var väl kanske innan han började spela in den tv-serien men som sagt - kul att se :) Visste inte ens att han hade gjort nått annat än medverkat i 2½ män. Jag längtar tills jullovet drar igång för då brukar det komma lite bra filmer på tv:n också. En notering till mig själv - var bara sjuk när Netflix funkar! Hehe.


Nä nu har jag inte ork till att sitta här längre. På med pyjamasen och fram med en kopp te och på med ytterligare nån dålig film på tv:n kanske? Host host.


Sov gott! Dröm sött! Tack för att du orkade läsa mitt dravvel ;)  Kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards