Alla inlägg den 1 december 2011

Av Heidi Månsson - 1 december 2011 14:00

Hallojsan. Det är den första december idag om nu någon har missat det ;)  Det innebär att julkalendern börjar på tv och att barnen har en varsin chokladkalender att öppna. Ja jag vet det är väldigt fantasilöst med chokladkalender men det fanns inte tid, ork, lust eller pengar till att hålla på och köpa en massa småpryttlar och slå in det i små paket. Dessutom så har dom så grymt mycket med småprylar redan och jag märkte på Robin när han var liten att det liksom tog bort lite av den speciella känslan med paketöppning på julafton. Dessutom är ju choklad väldigt gott :))


Idag har jag och Linnea träffat Alve och Therese på kyrkans öppnis. Det var väldigt lite folk där idag och det var superskönt. Så fort vi gick hemifrån så började dock Linnea att snora och hosta och det blev bara värre och värre så när vi var på öppnis så hostade hon upp fikan som vi nyss hade intagit. Inte så kul...

Linnea har ju varit tre dagar på dagis så det är väl helt klart dax igen för en förkylning?! Det vore ju dumt om man får vara frisk resten av tiden innan jullovet?!


Jag skulle gå till postkontoret idag och hämta ut mitt körkort. Gissa vad som hände - jo dom har öppet mellan 07:00-10:00 och sen medan 15:00-18:00. Suck... Får åka in till stan i morgon igen.


Linnea somnade på bussen på väg hem och nu sover hon ute i vagnen. Det är skönt att ha en altan/terass (eller vad det nu heter ) som vi kan ställa vagnen på. Där står vagnen under tak och så är det lite mera vindskyddat så hon brukar sova gott där. Jag ska passa på att leta och söka lite mera jobb.


Ha de gott. Kram kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards