Alla inlägg den 3 december 2011

Av Heidi Månsson - 3 december 2011 23:45

Ja helst plötsligt så blev det många blogginlägg på en och samma dag men jag måste ju bara lägga ut dagens foto-omgång. VI har bakat pepparkakor med barnen och det förevigades ju såklart. För er som har lust att titta på våra söta barn så kommer här en omgång bilder. Men detta var sista inlägget för idag - lovar :=))

                       


Nej nu ska jag gå å sova sött. Ses i morgon och då är det andra advent. Ha de gött!

Av Heidi Månsson - 3 december 2011 14:45

För exakt ett år sedan skrev jag om mitt eviga mörka moln och vet ni vad? Himlen är väldigt mycket ljusare nu :) Den är så ljus så fastän det är ett konstant grådis och regn nästan varje dag den där hösten (åtminstone nere i Skåne) så skiner solen på min klarblåa himmel ändå :=)) Jag har ju tagit körkort (om det nu är någon som har missat det...?) och idag var jag ute och körde    alldeles själv!! Jag hade hunden med mig men hon räknas inte i detta läget för det fanns ingen som kunde säga åt mig hur jag skulle göra utan jag fick fixa detta själv - och det gick alldeles utmärkt!! Jag är så glad  så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Hihi.


Jag började med att ta en tur ner till Hovdala och då var det inhägnet som lockade. Izzie fick rusa av sig lite energi och fastän det var superdåligt väder så hade vi väldigt trevligt. Sedan drog jag in till stan där bibblan var målet. Jag fick inte tag i den boken som jag hade siktat in mig på men det gör nog inte så mycket - den jag fick tag på är nog bra den med. Måste ju ha nått att läsa innan man somnar :)


På vägen hem handlade jag lite smått och gott på mataffären som tex pepparkaksdeg. Ja jag vet det är att fuska men det är ok att fuska med sådant tycker jag. När lillan har vaknat från sin hostiga middagslur så ska vi baka pepparkakor och jag hoppas att dom blir bra i år. Linnea bakade med dagis i tisdags och dom blev så bra så bra så jag har nog aldrig ätit godare (med full sanning!).


Igår var det ju idol och kommande fredag är det dax för final. Jag måste säga att jag är rätt nöjd med vilka som är kvar. Visst det fanns några till som jag hade kunnat se i final och det var inte såhär jag trodde att det skulle sluta när det var 10 kvar men det har ju varit måååååååååååååååånga duktiga i år. Och mååååååååååånga tjeje. Trodde ju inte att det skulle bli en kille och en tjej så bra jobbat Robin att kunna hänga i. För övrigt så är jag helt nöjd med att Robin är en av finalisterna. Amanda är bra men jag vet inte om jag är helsåld på henne direkt. Men det kan nog bli bra detta. Jag är väldigt besviken på att Molly åkte ut dock. Ja jag tror inte att hon kommer gå helt utan skivkontrakt heller. Vi får väl se. Ser fram emot fredagen iaf!


Nej nu ska jag röjja i köket så vi kan baka där sen. Puss & kram!!

Av Heidi Månsson - 3 december 2011 08:44

Linnea vaknade tidigt idag igen. Hon är väl som de flesta andra småbarn - har man vaknat så har man och vadå somna om? Vad är det för nått? Två aptrötta föräldrar turas om att få sovmorgon på helgerna så den ena får lördagen så tar den andra söndagen. Idag klev Fredrik upp med Linnea och sen helt plötsligt så kommer han tillbaka utan Lillan i släptåg. Då var båda storasyskonen tydligen vakna så dom tog hand om henne och satt och hade morgonmys i soffan :)  Såååå underbara syskon hon har våran lilla stumpa!! Fredrik och jag fick sova lite till men med jämna mellanrum så kom Linnea in i sovrummet och skulle snacka lite med oss. Bättre att få sova liiiiite mer än inget alls. Nu kl 08:35 fick jag ge mig och lät Fredrik ligga kvar för jag tror att han vann tävlingen om tröttast förälder (i denna familjen iaf). Han har ju dock jobbat i två veckors tid och klivit upp kl 6 varje morgon.


Nu ska vi morgonmysa lite mera men sen ska iaf jag duscha, klä på mig och sätta lite fart för jag vill ut och köra bil idag. Dessutom så måste jag ju till bibblan idag - min bok blev utläst igår så nu har jag ju ingenting att göra innan läggdax på kvällarna. Så kan jag ju inte ha det :=)


Hoppas att ni får en mysig lördag. Puss och kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards