Alla inlägg den 16 december 2011

Av Heidi Månsson - 16 december 2011 23:00

Ja okej då kanske inte riktigt tigerjakt då utan mera bokjakt. Jag har börjat leta upp böckerna som jag behöver för mina studier i januari och tänkte försöka få tag på alla begagnat då det blir väldigt mycket billigare så. Den dyraste boken kostar ca 500 kr om jag köper den ny och jag ska ha fem böcker första terminen. Jihaaa. Har hittat två av dom på Blocket som det ser ut nu men jag ska nog hinna få fatt i de andra också. Jag har goda förhoppningar om det iaf :)


Linnea fick vara hemma från dagis idag då hon helt plötsligt i natt var rätt så varm när jag kände på henne. Hon ropade på mig mitt i natten och ville att jag skulle komma med en flaska mjölk. När jag la mig brevid henne i hennes säng så kände jag genom hennes pyjamas att hon hade feber. Behövde liksom inte ta tempen för att konstatera detta. Hon sov dock ändå rätt bra i natt men idag har Linnea varit rätt så slö. Det har varit ett helt annat lugn än det brukar vara. Linnea har nöjt sig med lite tv-tittande och sagoboksläsande och en hel del vilande/sovande. Vi vet inte riktigt varför febern kom nu. Hon äter ju penicillin mot bihåleinflammation men den har hon ju förmodligen dragit runt på ett tag så att hon får feber nu kan väl inte riktigt hänga ihop med det... Det kan ju vara nån annan infektion som är på intåg som gör att hon får feber nu som typ halsfluss eller öroninflammation eller nått sånt. Tur att det är en vecka kvar till julafton så att det kanske hinner gå över tills dess och gärna i god tid innan så att vi hinner med allt julstök här hemma innan gästerna kommer. Dom kommer ju redan på torsdagen eller fredagen så då är det mindre än en vecka kvar för att hinna städa klart i alla skrymslen och vrår. Ju mer Linnea är hemma från dagis desto mer blir vi förhindrade till att göra det vi måste/ska/borde. Vi får väl se hur mycket vi hinner med men jag börjar känna mig liiiite småstressad. Får jag tummen ur ändan för det? Nix. Jag har bara konstaterat att det finns massor att göra men jag gör inget åt det. Kanon... Kanske kommer det ny energi i morgon? Kan ju hålla tummarna för det iaf.


Jag önskar att min bakgrund och uppväxt såg helt annorlunda ut än vad den gör. Jag önskar att jag inte behövde fajtas med mardrömmarna som jag har. Jag önskar att jag inte behövde läsa en massa papper för att få reda på det jag vill veta. Jag önskar att jag istället för en massa frågetecken kunde få svar när jag började rota i det förflutna. Jag önskar att jag hade allt svart på vitt. Jag önskar att en utav alla de utredarna på socialen som har haft hand om mig och mina papper hade fattat att man har skyldighet att anteckna allt som händer runt omkring barnet och att saker och ting ska skrivas ned. Fyra år av mitt liv är borta. I fyra år var det ingen som skrev ned någonting. Hjärnan är ju väldigt duktig på att förtränga saker och ting som är jobbiga och eftersom hela min uppväxt har varit jobbig så har jag naturligtvis förträngt väldigt mycket av det som jag var med om under dom fyra åren. Skitbra. Det är ju bra att vissa personer som jobbar med människor och då framförallt barn inte har förstått att det dom gör kan påverka hela resten av det barnets liv...

Jag vet att jag ändå har haft tur i mitt liv. Jag har varit med om mycket skit men kan ändå se att det finns alltid dom som har det värre. Jag har ändå alltid haft tak över huvudet och mat i magen, kläder på kroppen och en "normal" skolgång. Kompisar har det mer eller mindre alltid funnits och var jag än har bott så har jag alltid haft någon att ty mig till. Har jag inte kommit överrens med fosterfamiljen så har jag kanske haft en lärare eller kompis förälder som jag har kunnat vända mig till om jag behövt prata. Och jag har ju aldrig haft speciellt svårt för att prata om min bakgrund - det är väl kanske därför som jag har överlevt. Det är väl kanske därför som jag inte har fastnat i drogträsket eller blivit alkoholiserad. Dom som har en tuff uppväxt hamnar ju rätt ofta i de kretsarna.


Jag känner att jag har rätt så mycket att berätta och kanske lära ut. Jag vet bara inte hur, jag vet bara inte på vilket sätt eller när detta skulle ske osv. Jag skulle nog kunna skriva en bok men jag är ju totalt kass på att skriva längre texter. Det ska ju gärna inte bara vara mitt vanliga svammel utan innehålla någon slags röd tråd också. Suck.. Hur ska jag göra nu? Ja ja det tål att funderas på ett tag till.


Tror att det är dax för en liten läsestund innan det är dax att släcka lampan och börja vila huvudet på kudden. Sov gott. Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards