Alla inlägg den 11 december 2011

Av Heidi Månsson - 11 december 2011 21:45

Jag vet inte riktigt hur man uppfattar världen och saker och ting när man är 2 år. Jag kommer inte ihåg vad jag själv tyckte om saker och ting när jag var liten och det finns kanske en anledning till att man inte kommer ihåg sådant. Jag vet inte. Men det måste ju nästan ligga någon tanke bakom det hela. Dock så är det ju så att barn är väldigt okomplicerade egentligen. Dom går fram till en unge och börjar leka om dom vill det. Dom måste inte spana in läget först, sen presentera sig, träffas lite smått ett par ggr innan dom börjar snacka lite mera, sen kanske dom efter ett tag börjar umgås lite tätare för att sedan kunna kalla sig kompisar. Nej små barn dom bara tar saker för vad det är och nöjer sig liksom med det. Vi vuxna borde kanske ta efter lite mer? Kanske inte när det gäller allt men en hel del... Tål att fundera på.


Linnea har en bok som hon tycker väldigt mycket om. Den heter "Vems byxor". När jag fick se den första gången så tänkte jag för mig själv att fy sjutton vad gräsligt tecknade bilder det var i den boken. Texten är dessutom slarvigt skriven med jätteful skrivstil så jag tyckte liksom inte alls om boken. Gullig och lite pedagogisk berättelse i den men den fick så många minus pga sitt utseende så jag bestämde mig för att den där boken gillade jag inte alls.

Linnea verkar dock gilla den och efter att ha läst den X antal gånger för henne så bryr jag mig inte så mycket om hur fult den är tecknad eller att den är skriven med en fruktansvärt ful handstil. Boken är charmig - punkt slut! Och min dotter gillar den :=))


I tisdags fick vi 30 ton grus levererat till våran garageuppfart. I torsdags kom Robins farmor och farfar (som också fungerar som Linneas låtsasmormor och låtsasmorfar) hit för att hjälpa till med att fylla igen jättehålet längs med baksidan vårat hus. I sommras grävde vi ju ut för att sedan dränera och fuktspärra hela baksidan. Nu äntligen var det dax att göra allt klart inför vintern och snöns ankomst. Nu har vi först fuktspärren, sen isolering och sen ett rätt tjockt lager med grus som täcker husgrunden. Det som återstår är att fylla upp med jord så att tomten på baksidan huset blir jämn och fin. Det är dock ingen panik alls med det så det måste vi inte ta förrän till våren om vi inte vill eller kan innan dess. Är marken frusen så är det ju rätt så svårt att skyffla tillbaka jorden som ligger i en rätt så hårt pressad hög i ena hörnet av tomten. Vi får väl se hur mycket vinter vi får här nere i Skåne. Som sagt så är iaf huset skyddat nu och det känns enormt skönt! Men jag trodde ju aldrig att vi skulle hinna skyffla bort 30 ton grus från garageuppfarten utan maskiners hjälp på 3-4 dagar... TACK alla som har hjälpt till på alla möjliga sätt !!


Jag ska nog ta min bok och vända några blad i den innan det är dax för att sova. I morgon börjar en ny vecka så vi får se vad som händer då. Kram kram i mängder! Sov gott.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards