Alla inlägg den 14 december 2011

Av Heidi Månsson - 14 december 2011 20:45

Det är inte alls speciellt många dagar kvar tills det är julafton men jag önskar att jag kunde få mer tid på mig. Eller snarare så önskar jag att jag kunde få lite eld i baken och fixa allt det där som jag skulle behöva fixa men som jag bara skjuter på hela tiden. Blir så less på mig själv ibland. Tummen sitter för långt in där solen sällan skiner... Iofs så är det inte så lätt heller när man har en Lillan som bara ropar på mamma heeeeela tiden och som bara ska dra en i byxbenet heeeela tiden. När Linnea dessutom inte går på dagis mer än tre dagar i veckan så hinner man liksom inte med här hemma...


Tiden inför julafton går för fort men tiden fram till skolan börjar i januari får gärna gå fortare :)) Någon som får den ekvationen att gå ihop?? Hehe. Behöver jag säga att jag är sugen på att börja plugga nu? Är det någon som har hört mig säga det förut ( ja ja, läst det då?) Jag ska bara försöka få tag på begagnade böcker med men det verkar inte vara det lättaste för dom som finns ute på Blocket eller så är det ju inte rätt ISBN-nummer på. Det är ju liksom rätt mycket dyrare att köpa alla böckerna nya. Men ja ja. Det löser sig väl.


Idag var jag och Linnea på öppnis. Therese & Alve var där och Annelie & Feliks var där och Jennie med Linnea & Linus var där så det var fullt med kompisar! Jag tror att Linnea tyckte det var rätt så kul för hon busade loss rätt så bra :o)  I morgon är det avslutning på öppnis på Fam Hus och eftersom jag och Linnea inte kommer gå dit så mycket under våren då jag pluggar så vore det lite roligt att vara med där men jag vet inte riktigt om jag pallar med det. Det kommer nog bli väldigt mycket folk och det känns som att jag kanske ska prioritera Izzie lite i morgon. Hon behöver få rusa av sig rejält så jag tror att jag ska ta med henne till Hovdala. Där kan hon rusa runt bäst hon vill i inhängnaden och trötta ut sig ordentligt. Har vi tur så följer Matilda + vovve med. Matilda lärde vi känna på BB i Kristianstad. Hon och hennes sambo Fredrik fick Neelix två dagar innan vi fick Linnea. Dessutom så bor dom i Tormestorp och Neelix och Linnea går på samma dagisavdelning :)


I morgon fyller Felicia 12 år!! Det blir nog en bra dag för hennea tror jag för den börjar med sång och paketöppning på sängen, mysfrukost, skjuts med bil till skolan (i vanliga fall åker hon buss eller cyklar), TVÅ ridlektioner på kvällen och så äta på Mac Donalds på vägen hem. Inte så dum dag va? :=)  Stora tösen... 12 år redan. Jisses.


Nej nu har jag ju en hel del annat att göra. Dax att logga ut. Höres. Kram!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards