Alla inlägg den 4 december 2011

Av Heidi Månsson - 4 december 2011 14:24

Jaha vem är det som är tjuven? Vem är det som länsar kylskåpet och skafferiet hela tiden? Varje gång vi handlar så köper vi mängder med mjölk och ändå är den hela tiden slut. Det måste vara ett hål i kylskåpet där alla mjölkpaket trillar ner eller så har vi en mjölktjuv här hemma. Hehe. Det kanske var samma tjuv som tog våra pepparkakor som vi bakade igår. Mjölk och pepparkakor är ju gott tillsammans - det vet ju alla :)  Vi fick ihop det till två plåtar med finfina pepparkakor igår och ändå är dom slut nu. Hur går det till? Ja jag har iaf iiiiiiiiiiinget med detta att göra. Nej nej. Så synd att jag måste åka och handla idag igen. Så synd om mig som måste köra bil idag igen ;) 


Idag har det mest varit en städ och plockdag. Lite tvättberg har åtgärdats och lite golv har dammsugits. Idag igen. Izzies fel alltihopa. Jag skulle inte stå ut med en långhårig hund som fäller så här mycket jämt. Jisses. När Izzie är inne i sin värsta fällningsperiod så tar det ju bara några timmar efter det att man har dammsugit så behövs det göras igen. När hon inte fäller så kan det iaf gå nån dag emellan omgångarna.


Idag är det andra advent. Jag har inte fått någon riktig julkänsla än. Den kanske kommer snart men just nu så har jag nog inte förstått att det faktiskt är december. Jag tycker att det känns som oktober. Kanske beror på det sura höstvädret. Jag längtar faktiskt efter snö nu. Jag vill åka pulka med Linnea :) Hoppas att det kommer lite lagom mycket snö som sen får ligga kvar till slutet på januari och sen kan den lugnt och fint försvinna. Vill definitivt inte ha nått slaskväder. Blääää. Våren kan göra sin entre tidigt i mars precis som den gjorde när vi precis hade flyttat till huset. Då satt jag och solade på altanen utan jacka eller tjocktröja i mars månad. Tar gärna en repris på det istället för de senaste två vintrarna då vi haft riktigt långrandiga vintrar och nästan helt hoppat över våren. Nej det gillas inte.


Nu ska jag gå ut med hunden och sen ska jag snart köra hem Filli till sin mamma. Om jag nu inte har glömt bort vägen...hehe ;) Vadå är det inte okej att kidnappa henne i några dagar till? Tycker inte att det räcker med fredag till söndag utan nu är det dax att utöka den här tiden lite så jag bara råååååkar köra fel och sen hem igen :))


Ha de gott nu goa vänner. Kram kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards