Alla inlägg den 13 december 2011

Av Heidi Månsson - 13 december 2011 21:45

                                                  
                  20:43


Om jag hade kunnat säga det utan att ljuga så hade jag sagt att det luktade gott här hemma nu. Min underbare man har nämligen bakat lussebullar nu på kvällen. En sak som jag kan säga utan att ljuga är att dom smakar himmelskt gott :=)  Min man far fram som en virvelvind i köket när han bakar och lagar mat men gott blir det!! Just nu nattar Fredrik lillan men när han kommer ut sen så väntar lite luciafika. Gott :o)


Det blev inget luciafirande för den här familjen i år. Lillans dagis skulle ha firandet utomhus och det tycker jag inte om så av några olika anledningar hoppade vi över att vara med där. Jag kan förstå om dagiset inte har plats och så vidare men varför stå ute med en himmla massa kläder påbyltade och ändå frysa. Och vad ska dom ha på sig för att inte frysa men ändå få plats med nått under tomtedräkten eller vad dom nu ska ha på sig. Man vill ju inte att dom ska ha ytterkläder utanpå lussekläderna för då syns ju inte dom... Dessutom var dagens väder inte roligt alls så hur kul skulle det ha varit att stå där nere på dagisgården i regn och halv storm. Nej tack. Jag nöjer mig med lite luciafika här hemma i värmen :)


                                                  
      21:40      (Efter en lång paus så är jag tillbaka vid datorn)


Hej igen. Har nu fikat lussebullar och glögg - inte dumt alls !!


Idag var vi på Vänhem vc med Linnea då vi trodde att hon behövde kortison som komplement till sin astmamedicin men det var tydligen inte alls vad hon behövde. Farbror doktorn tyckte att hon skulle ha penicillin då han befarade att hon hade bihåleinflammation eftersom Lillan har varit förkyld i en månads tid redan. Tydligen är det så att hon hostar och kräks på kvällarna/nätterna tack vare allt gojjs som sitter i bihålorna. När hon är snorig så drar hon ner det i halsen när hon ligger och snarkar och sen måste det upp. Ja då hoppas vi att detta hjälper nu.


Doktorn upptäckte även ett litet blåsljud på hjärtat så han skickar en remiss till barnmottagningen i K-stad. Det skulle nog ta några veckor innan vi får komma dit och då ska dom göra ett ultraljud på hjärtat för att se hur det ser ut. Tror dock inte att det är något som måste åtgärdas för då hade det nog upptäckts och åtgärdats tidigare. Många föds ju med ett litet blåsljud utan att det är något allvarligt. Bra dock att dom kollar upp det ifall att.


Ska gå och titta på tv med min man nu så vi höres. Ha de gott. Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards