Alla inlägg den 7 december 2011

Av Heidi Månsson - 7 december 2011 14:45

Min son som är 10 år nu har sett några av Narnia-filmerna, läst några av de böckerna, har sett alla Harry Potter-filmerna och har läst böckerna. Nu börjar han dras väldigt mycket mot Sagan Om Ringen. Just nu läser han boken Bilbo och vill väldigt gärna se första filmen i triologin. Jag vet inte om han är redo ännu så jag är lite avvaktande men det är ju spännande. Det är ju en helt ny värld som öppnar sig! Jag tycker att han ska läsa böckerna först och så får vi se sen om han klarar av det. Det är ju ändå åldersgräns på filmerna... Klurigt det där.

Robin läser väldigt mycket och väldigt gärna och det tycker jag är bra så det uppmuntrar jag gärna! Vi har det rätt så bra här i Sverige som bara kan gå in på ett bibliotek och få tillträde till vilka böcker vi vill. Tänk vilken service det är. Det är sådant som man lätt tar för självklart för det har ju alltid funnits där - ända sedan man var liten har man lånat böcker. Mmm som sagt - det är en helt ny värld som öppnar sig när man hittar böckernas värld. Speciellt Fantasy.


I morgon kommer Robins farmor och farfar hit och ska hjälpa oss med att skyffla grus :) Dock så innebär ett besök över hela helgen att vi måste handla hem lite mat så det står på schemat nu. Vi ska hämta Linnea på dagis om en timme typ och sen åker vi till mataffären och laddar kylskåpet fullt.


Idag har jag sökt lite jobb och städat lite här hemma. Så mycket annat hinner man inte så tjoff så är den dagen förbi.


Nej dax att städa lite till innan man får köra bil :)) Kram kram!

Av Heidi Månsson - 7 december 2011 09:44

Idag är jag less. Så fruktansvärt less. På typ allt. Å trött. Så grymt trött. Rastlös och energilös på en gång. Jag vet inte hur det går till men så är det. Skulle vilja hitta på nått roligt istället för att vara hemma och göra en massa tråkiga måsten. Jag lyssnar på lite musik på spotify och hoppas på att inspirationen kommer tillbaka.


Sorry för mitt negativa inlägg. Ses. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards