Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Heidi Månsson - 9 oktober 2013 21:27

Klurig lärare vi har i svenska måste jag ju säga. Alla som flunkade på provet hoppades ju på att få chansen att göra ett omprov men icke att den läraren gick med på nått sådant. Nej något omprov skulle det aldrig bli men kanske någon form av komplettering. Ja vilken kompletteringsuppgift det blev - jisses!! Först så ska vi läsa ganska många sidor text i boken och sedan skriva en sammanfattning på det på 2-3 A4-sidor. Inte så grymt jobbigt så det var ju ok men sen ska vi dessutom göra ett eget prov som ska vara i samma stil som det som vi själva fick. Jo men tjena! Vi ska läsa ett ännu större antal sidor än på förra uppgiften och så då göra ett eget prov på det. Ja det måste jag ju erkänna att det var lite smart utklurat av läraren att göra så. Det vi skulle lära oss till provet lär ju sitta bättre efter detta för här talar vi nötning av texten... 1-0 till läraren. Detta ska vara klart i morgon och jag är färdig med den första delen men har inte ens påbörjat del två. Jag ska sitta med det hela dagen i morgon. Wish me luck.


Idag var jag och lilla tösen lediga från allt vad skola och dagis heter. Det var dax för fotografering på öppna förskolan på Familjens Hus så vi smet dit idag. Jag brukar se till så att Linnea hamnar på bild både där och på dagis för man vet aldrig om hon skulle bli sjuk lagom tills det är dax att knäppa på dagis eller om bilden inte alls blir bra så har man ju två att välja på :=) Dagens bild blev jättefin (av det jag såg idag på fotografens dator) och den 22/10 är det dax på dagis men de kanske inte ens tar individuella bilder så vi får väl se. Det var lite synd idag bara för jag hade ju satt på Linnea jättefina kläder från Me&I (färgglada och härliga) men hon spillde apelsinjuice över hela sig så jag fick byta och det enda jag hade som extrakläder (ren slump för det hade jag inte haft en tanke på) var en helt ok tunn långärmad tröja och ett par lite finare jeans men det var ju inget extravaganza liksom. Ja ja det är ju inte kläderna som är det viktigaste men jag tror ni förstår vad jag menar? :)

Vi var kvar hela tiden på öppnis och lekte och jag tror att Linnea uppskattade det jättemycket. Måste försöka ta oss tid till sånt emellanåt. Det är ju bra för både henne och mig så det borde prioriteras lite mera än vad jag har gjort den sista tiden. Ja skärpning på den fronten :o)


Ikväll är det två avsnitt av Greys Anatomi på tv. Äntligen är serien igång igen. Får se om jag och gubben hinner se nått ikväll bara för både han och jag har ju mycket skolarbete att göra. Bäst att jag pluggar lite till ifall att han kommer snart och säger att han villl kika :)  Plugg plugg. Ses!

Av Heidi Månsson - 9 oktober 2013 00:05

Ja återigen får jag känna på hur det är att känna sig så jäkla värdelös och kass som det bara går typ. Det var matteprov idag. Behöver jag berätta hur det gick?? Suck. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att få kläm på det där med matte. Jag har ju alltid vetat att jag inte är något mattegeni (eller geni över huvudtaget på nånting) men det hade ju räckt med att jag fick lite kläm på lite av det som ingår i kursen och på så sätt åtminstonde kunde bli godkänd i kursen. Just nu ser det verkligen inte bra ut... Samhällskursen är ju inte så svår så den ska jag ju klara men svenskan och matten lär jag ju bli underkänd i. Jippie! Bra jobbat Heidi.


Träffade en jobbarkollega/vän på stan idag. Vi lunchade tillsammans och han prata en hel del. Vi har alltid så mycket att prata om när vi träffas så vi skulle behöva ha lunchdejter varje dag för att hinna komma ikapp och snacka om allt vi vill hinna med :) Tycker det är skönt att ha någon hyffsat jämnårig på jobbet som man liksom klickar med och kan umgås privat med och Maria är verkligen jättesnäll och vi verkar ha mycket gemensamt så det kan nog bli hur bra som helst detta :o)


Nej nu måste jag gå å sova. Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards