Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Heidi Månsson - 14 oktober 2013 11:48

Nej det har inte med min skola och göra kan jag ju säga, där är jag nog inte godkänd i nått. Tyvärr. Nej den här rubriken syftar på min lilla (stora) flicka som snart fyller fyra år. Vi har varit på 4-årskoll på BVC och Linnea var så duktig så :o) Hon fick visa att hon kunde rita så som en 4-åring ska kunna, hon fick rabbla färger och räkna lite. Synkollen och hörselkollen gick hur bra som helst och denna gången gick hon med på att både vägas och mätas utan någon endaste protest. Det kan låta som en baggis för er andra kanske men om ni hade varit med och sett (och hört) hur en nästan fyra-åring kan betee sig när hon INTE vill stå på varken vågen eller få längden kollad så hade ni också tyckt att hon var superduktig idag. Min dotter har en förmåga att få Ronja Rövardotters vårskrik att låta som en ljuv viskning i jämförelse, hehe. Linnea fick gå på plankan också, det var ett balanstest där man skulle gå balansgång och det gick bra (det märks att hon har ärvt mitt balanssinne, hehe). Hon blev godkänd på alla punkter och det är huvudsaken. När det gällde hennes vikt så såg det mycket bättre ut än för ett år sedan så barnmorskan tyckte helt klart att det gick åt rätt håll. Nu ligger hon på en bra viktkurva när man jämför med längden men hon kan få bli ännu lite bättre men vi skulle inte stressa och vara fixerade vid det för det var inget stort problem tyckte hon. Skönt!


Nu är Linnea på dagis och jag ska försöka få lite gjort här hemma innan jag ska till en ny gruppbostad och jobba idag. I fredags fick jag ett samtal från en tredje gruppbostad där jag ska timvikariera nämligen så jag ska gå bredvid idag och i morgon och sen får vi se efter det hur jag känner det. Om jag ville ha ett tredje tillfälle med bredvidgång så fick jag det. På onsdag ska jag på anställningsintervju på ett annat ställe och förmodligen så måste jag bestämma mig rätt så omgående vilket jobb jag ska välja. Angenäm situation måste jag ju säga :))

Denna veckan blir pretty busy för idag har jag då varit med Linnea på BVC och sen är det jobb 16-21. Tisdag är det jobb 7-12 och eventuellt ska jag stanna längre om jag inte känner mig klar med bredvidgången. På onsdag ska jag först på anställningsintervju och sen hem för att sova för sedan jobbar jag vaken-natt till torsdagen. På torsdagen jobbar jag 13-21. Fredag är det samtal med Robins läkare (angående utredningen med magen på CSK). Förvisso sker samtalet på telefon så det är en sådan där inbokad telefontid för läkarkonsultation som det så fint heter. Sen är jag än så länge ledig fredag, lör och sön. Puuuh! :)  Jag har dessutom jobbat hela denna helgen som var så jag är ju inte direkt utvilad men det är ju detta jag har kämpat för så länge och jag vill ha mycket jobb så jag är helnöjd med det. Det är skolan jag inte vill fortsätta med men jag kan inte hoppa av. Jag måste ju ha dessa tre kärnämnena som jag läser nu. Suck. Det ska bli skönt den dagen som jag kan fokusera all min energi på bara jobb och familj och slippa skolan.


Nej nu måste jag rusa. Håll tummarna för mig ikväll för jag är lite nervös för att börja på ett nytt ställe. Håll gärna tummarna på onsdag med då intervjun är :) Hoppas ni får en fin måndag! Kram

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards