Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Heidi Månsson - 2 oktober 2009 19:18

Det bidde barnfritt å bio istället :) 


Sonen kom hem från skolan, var hemma en liten stund och sen stack han till förra klasskompisen Lucas för att leka och sova över. Kul att dom två är sånna bästisar :=)  I morgon kommer Lucas hit och ska sova över till på söndag. Ler och långhalm, Helan & Halvan, Piff & Puff :o)


Felicia ska ju strax till mamma sin så då blir vi barnfria och passar på att smita iväg på bio, Vi ska se "Flickan som lekte med elden". Läääängtar tills filmen börjar!! Om den är lika bra som "Män som hatar kvinnor" så kommer jag ju gilla den. Ingen tvekan där inte.

När vi kommer hem igen så ska jag se på idol, skönt å ha en box som spelar in :=)


Vi var ju hos barnmorskan innan idag och allt såg bra ut på ultraljudet. Dom gjorde ingen mer koll än det men bebisen såg ut att må prima ! Cirka 2,5 kilo väger den nu. Låg mitt i växtkurvan så det såg så bra ut så. Skönt. Ska dit den 8/10 och då ska det göras kontroll på allt det andra, urinprov osv. Tydligen gör man inte det samtidigt utan det ska springas en himmlans massa gånger till barnmorskan i stället för att samköra allt. Å så är det olika barnmorskor varje gång... jiiiiihaaa vad kul. Nåja, huvudsaken är att dom kollar det som kollas ska. Men det hade ju varit skönt att få ha en å samma barnmorska hela tiden och slippa hatta fram å tillbaka som en annan hattifnatti.


Det var allt för denna gång. Ha en trevlig fredagkväll ! Kram :)

Av Heidi Månsson - 2 oktober 2009 08:34

Har väl inte så mycket att skriva om egentligen. Det är fredag och det känns bra :)


Sonen har knatat iväg till skolan för en stund sedan, tösabiten är hemma från skolan. Hon blev värre i sin förkylning igen och är inte så superpigg idag. Jag mår inte så bra när det gäller förkylningsstatusen jag heller. Sambon verkar vara lite piggare. Får väl se hur det utvecklar sig under dagen.


På schemat idag står det besök hos barnmorskan klockan 14:00. Bäst att lyda det då :=)  Det är dax för en tillväxtkontroll med ultraljud. Håll tummarna för att allt ser bra ut fortfarande. Jag är lite nervös för jag har haft mycket mer ont i huvudet på sista tiden och hela dagen igår hade jag rätt jobbiga magsmärtor. Det var liksom inte sammandragningar utan en annan sorts smärta. Sen hade jag sammandragningar ovanpå det... Inte så jätteroligt. Får hoppas att alla prover är ok.


Ikväll är det idol och fredagsmys som gäller :=)  Längtar redan! Men nu ska jag hoppa in i duschen. Ska se om jag kan rapportera lite efter besöket hos barnmorskan. Hoppas ni får en bra dag. Kram !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards