Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Heidi Månsson - 14 oktober 2009 20:45

 Har ju glömt att lägga in ny bild på magen. Skyller på amningshjärna redan nu :)  Bilden visar hur stor magen är i vecka 36, är i vecka 37 nu så det är bara några dagar sedan bilden togs. Vet inte om det är nån som är intresserad av att se men här är bilden iaf. Blunda ni som inte vill se ;) 



Idag har jag varit en sväng på stan. Köpte inte så mycket till mig själv utan det var till barnen som det skulle handlas. Är nöjd med dagens shopping :) 


Har spanat runt ett tag på kameror och idag bestämde jag mig äntligen för vilken det skulle bli så nu är den beställd :) Kommer på posten om några dagar !! Oooooo vad jag längtar ! Det ska bli så skönt att slippa den jobbiga kameran som jag har nu. Ibland vägrar den ju starta (nej det är inte fel på batteriet) och ibland vägrar den ta några foton, man står där och trycker och har sig men den vill inte. Och då har jag kollat inställningarna, jag har rätt förutsättningar för att ta en bild men den vill inte ändå. Ibland när man har slagit på den så vill den inte använda lcd-skärmen och ibland vill den inte stänga av sig när man väl fått på den... Någonting är ju glapp någonstans och det är ju inte så konstigt. Den åkte nämligen i golvet förra julen och sedan dess har den strulat men inte så mycket som den har gjort sista tiden. Nu är det ju hög tid att se till så att man har en fungerande kamera innan bebisen anländer. Jag tänker inte stå här med en trasig kamera när bebisen ska dokumenteras ! Vet att jag fyller år snart och hade tänkt önska mig bidrag till en ny kamera då men jag fyller ju år efter det att bebisens ankomst är beräknad så den matten gick ju inte ihop, hehe. Får komma på nått annat att önska mig i 30-årspresent och det ska nog inte bli så svårt !! :=)


I övrigt idag har det inte hänt så mycket. Nu har jag precis nattat barnen och sambon är på väg hem från jobb på annan ort, han har varit i Lund idag.

tänkte att jag ska koka mig en kopp te och titta på Greys anatomi nu klockan 21.


Jo min gudson fyllde ju ett år idag !! Min lilla Hannes har blivit så stor allra redan :=) Jisses vad tiden går fort...

Det är ju liiiiiite för många mil mellan oss för att jag bara ska kunna åka dit och krama om honom (nästan 100 mil) så jag har gett honom en cyberkram på facebook och så ringde jag och barnen och sjöng för honom :o)  Vet inte om han förstod så mycket av det men det är kul ändå. Ett paket har vi postat med för några dagar sedan så det bör komma fram innan denna veckan är slut iaf. Håller tummarna för det och hoppas att det blir bra med grejjerna vi har köpt :)

Saknar Hannes och hans föräldrar så enormt mycket! Skulle vilja åka dit och hälsa på dom men det är inte riktigt läge för mig att resa bort så långt nu när jag är i nionde månaden... Och sen har man en liten liten bebis å ta hand om. Får hoppas att dom kan komma hit och hälsa på oss när bebisen har anlänt !


I morgon är det torsdag och ridning för Fillifjonkan. Det går fortfarande framåt för henne på ridlektionerna :=) Hon är ju en duktig tösabit ! Utav mamma sin har hon fått ridbyxor och ridvantar och utav oss har hon fått ridskor och chaps. Ska se om vi inte kan få till det med en annan jacka som hon kan ha i stallet med för det är lite synd om hon ska ha sin fina nya vinterjacka i stallet... Hon har ju bara en jacka som hon kan ha nu när kylan har slagit till. Får se vad vi kan knåpa ihop. Rätt små i-landsbekymmer man har egentligen...


Nehe nu är det dax att logga ut om jag ska hinna med mig innan det är dax att slå på tv:n. C U ! Kram !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards