Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Heidi Månsson - 3 oktober 2009 15:17

Vilket enormt busväder det är ute! Vid sånna här tillfällen är jag såååååå glad att vi inte har en hund som måste rastas... hehe. Blåst och regn är ju inte min dröm-kombo på väder direkt.


Jag och sambon är ju fortfarande barnfria så det har inte blivit många knop gjorda. Låg i sängen till klockan var 12 och sen serverade Fredrik frukosten i vardagsrummet :) Mysigt. Det blev en massa slötittande på dumburken och sen började Fredrik spela Wii och då somnade jag på soffan. Behövde nog det. Har nämligen haft värkar sedan 11-tiden idag. Nu tror jag dom har gett med sig men ett tag var det väldigt jobbigt. Trodde nästan att jag kanske skulle behöva åka in, men det sa jag inget om till sambon. Hehe. Han är så orolig och nervös på mig nu. Vill INTE åka till förlossningen och behöva ligga där på observation om det inte är absolut nödvändigt. Och det var det ju inte :=)  I början kom dom rätt tätt och var rätt starka så jag fick flåsa mig igenom dom typ. Eftersom att jag somnade på soffan sen så avtog dom ju rätt bra, annars hade jag garanterat inte somnat. Får väl se om det kommer tillbaka eller om jag kan hålla värkarna borta nu. Får ta det väldigt lugnt resten av dagen.


Sambon ska snart hämta hit grabbarna bus :=)  Dom är ju så stora och klarar sig ju själva så bra så det är ju inget problem att ha dom här. Även om jag skulle få lite värkar igen så kan jag ju vila som jag vill ändå. Dessutom är ju Fredrik hemma så han kan ju ta hand om dom behöver hjälp med nått. Dom lär ju parkera sina små rumpor vid Wii-konsolen ändå och då märker vi ju inte av dom sen på några timmar, haha :o)  När det är sånt här busväder så tänker jag dessutom inte tvinga dom att leka ute ! Nej dom får roa sig bäst dom vill med tv-spel, film och vad det nu är dom vill göra.


Vi var ju på bio igår kväll och såg "Flickan som lekte med elden". Den var riktigt riktigt bra !!! Det ska tydligen komma en till film i i november-december nån gång och den är jag sugen på att se. Dock lär det ju inte vara aktuellt med ett biobesök då. Då har vi ju en liten liten krabat att ta hand om här hemma så den får jag vänta på tills det går att se den på dvd... Taskigt läge ;)


Ska väl kanske ta och hoppa in i duschen. Kan väl inte knalla runt här i pyjamasen hela dagen. Nej någon ordning får det vara ;)  Ha en fortsatt trevlig lördag ! Kram kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards