Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Heidi Månsson - 8 oktober 2009 20:13

     Lovade ju att det skulle komma bilder från Robins kalas igår. Det blir iaf två bilder från när Robin öppnar paket. Kommer kanske fler bilder senare för det blir ju fler kalas i helgen :=)


Paket från farmor och farfar  


 Robin provar morgonrocken som han fick i paketet :)


Av Heidi Månsson - 8 oktober 2009 14:58

Har varit hos barnmorskan idag. Kontroll för havandeskapsförgiftning och där såg det bra ut, inga tecken på att det skulle ha utvecklat sig. Däremot kanske jag har fått urinvägsinfektion... Har fått ett urinprovsrör med mig hem och ska lämna in ett urinprov i morgon, dom ville ha morgonurin till det nämligen så det testet kunde dom inte ta nu. Urinvägsinfektion kan i så fall vara förklaringen till alla mina förvärkar som jag haft senaste dagarna. Dock så sa barnmorskan det att jag har gått så långt nu så skulle det komma så kraftiga förvärkar så att förlossningen startat så gör man inget för att stoppa det nu utan då blir det bebis. Hjälp. Det kan ju innebära att from nu och framåt kan det vara dax när som helst... Gaaaaah ! Får lite smått panik, vi ska ha bebis... Hur gick detta till ? ;)


Igår fyllde ju sonen 8 år :=) Min lilla kille är inte så liten längre ! Tror att hans födelsedag blev rätt så bra, han hade inga klagomål iaf ;)  Hans farmor och farfar kom hit vid 14-tiden. Robin fick paket och sen fikade vi glasstårta. På kvällen sen blev det ju Tacos som serverades, allt enligt sonens önskemål. Han gluffsade i sig med god aptit :=)

Han kom i säng lite för sent egentligen men är det ens födelsedag så är det ! 


Farmorn och farfarn sov ju över så dom han kramas lite med sonsonen idag också innan dom var tvungna att åka hem igen. Det som var så bra var att dom kunde stanna tills dess att jag hade kommit hem från barnmorskan så slapp Robin vara hemma själv efter skolan. Jag skulle ju vara inne i stan vid 13-tiden och han slutar 13:15. Han hade nog fått vara själv i cirka en timme om inte dom hade varit här. Det hade ju iofs säkerligen gått alldeles utmärkt men det känns bättre om han inte är helt själv. Skulle det hända nått så har han ju ingen att vända sig till här ute i Tormestorp. Hade varit annorlunda om vi hade en snäll granne eller nått som man kände å som kunde hjälpa till om det var nått. Nu har vi ju inte lärt känna någon så bra ännu så den relationen har vi inte till våra grannar.


Nu har Robin en av dom nya klasskompisarna här och snart kommer före detta klasskompisen Lucas också hit. Full rulle :) 


I morgon ska Robin till tandläkaren vid 13-tiden. Det innebär att han måste gå lite tidigare från skolan. Sen efter tandläkarbesöket så ska han få gå på Gamestop och välja ett Wii-spel. Han fick ett egenhändigt gjort presentkort på valfritt Wii-spel av oss så vi får se vad han väljer. Glad blev han iaf :)  Lutar nog åt ett Lego Star Wars-spel.


I morgon kväll är det skoldisco på hans nya skola :=)  Får se om han vill gå men det vore ju kul om han ville det. Ett bra sätt att lära känna barnen i nya klassen lite bättre. Han är iofs ingen "discokille", har inte varit hitentills iaf.


På lördag är det dax för bowlingkalaset ! Spännande :) Sen blir det öppet hus här hemma så får vi se om det dyker upp någon släkting från sambons sida kanske, man vet aldrig :o)


Nu finns jag med på Facebook med. Intresseklubben antecknar, haha. Nä men jag fick så lov och registrera mig jag med så att man räknas som "normal" för alla andra är ju med på den sidan så då måste väl jag med...eller nått ;) Reggade mig igår och har iaf spanat runt lite på sidan, skrivit lite i profilen å så där. Ja ja det får bli som det blir med det. Kanske kan få fler besökare på bloggen bara för att man är med där ;=)


Nej nu har jag värkar igen, dax att gå å vila lite. Kram på er !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards