Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Heidi Månsson - 16 oktober 2009 11:32

Har sovit asdåligt inatt. Svårt att komma till ro. När jag äntligen har lyckats somna så vaknar jag antingen av att det är svårt att andas pga nästäppa (ja förkylningen håller i sig) eller så är det dax att springa till toan. Det finns en liten buse där inne i magen som älskar att göra moves mot min urinblåsa. Sjysst ! Igår som en extra bonus så fick jag dessutom lida av asjobbig halsbränna hela kvällen innan jag somnade. Nice. Jag som hade bestämt att jag skulle försöka njuta maximalt utav det som är kvar av denna graviditet men det är fasikens inte så lätt alltid. Bebisen får gärna komma ut snart. Längtar ju så enormt mycket !! På tisdag är det bara tre veckor kvar... Gaaah :=)


Nu är klockan snart 12 och jag har inte gjort mycket vettigt än. Går fortfarande runt i pyjamasen men ska väl hoppa in i duschen snart. Har faktiskt dammsugit lite men det var inge vidare bra övning idag verkar det som. Ganska tätt efter fick jag sammandragningar som sen övergick i förvärkar. Bäst att ta det lite lugn, även om jag vill ha ut bebisen snart så vill jag ju att det ska få starta av sig självt när kroppen och bebben är redo för det.


Kom på att jag har ju faktiskt inte packat BB-väskan ännu. Det borde jag kanske göra snart. Annars har vi nog rätt så bra koll på läget här hemma inför bebisens ankomst. Det är bara spjälsängen som inte är ihopmonterad och bäddad men det är ju snabbt gjort när man har kommit hem från BB annars så det måste ju inte vara klart innan dess. Bilstolen ska monteras också så vi har koll på hur den ska sitta. Har ju köpt en sån där med snabbfäste så när man väl har fått dit det bra en gång så slipper man krångla med stol någe mera, det är bara till å klicka i och klicka ur :)


Ikväll blir det myskväll i vanlig ordning med Idol och nått gottis att mumsa på :=) Får se vad vi ska hitta på till kvällsmat. Det är alltid ett dilemma tycker jag. Man ska ha fantasi så det inte blir samma sak hela tiden och så ska det ju inte krocka med det dom har ätit i skolan helst heller. Det ska passa hela familjen och så ska det dessutom vara nyttigt. Nä det där med mat är ett onödigt ont tycker jag, hehe. Tänk om man bara kunde trycka på en knapp på micron så kom det som man var sugen på ut, lagat och klart. Smidigt det hade varit :)


Nä om man ska ta och inse att det närmar sig lunchdax och kanske ta sig i kragen, duscha och sen få nått vettigt gjort... Eller så lägger man sig på soffan å slöar en stund... :) Får se vilket det blir. Ha det gott - hoppas ni får en trevlig fredag! Kram kram !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards