Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Det bästa med december

Av Heidi Månsson - 5 december 2011 12:30

En utav de bästa sakerna med december och uppladningen inför julen och allt vad den innebär måste ju ändå vara att man får äta pepparkakor och dricka mjölk till utan att någon tycker att man är konstig. Ja alltså inte för att man dricker mjölk till kakorna utan för att pepparkakor är ju just något man äter juletid. Jag skulle ha svårt för att ställa mig och baka pepparkakor till midsommar och tycka att det kändes bra liksom. Men pepparkakor och mjölk är gott ihop!!


Sitter och avnjuter de sist nämnda samtidigt som jag surfar runt lite efter fler jobb att söka. Har lämnat in några ansökningar nu på morgonen/förmiddan och har två till iaf som jag ska skicka in. Det tar tid att påta ihop en annsökan även om man har mallar att använda och inte måste skriva allt från början varje gång. Det tar alltid längre tid än vad jag tror att det ska ta. Jag brukar inte vara tidsoptimisst men i detta läget verkar jag vara det.

Det allra bästa är om jag kunde hitta ett jobb som var på typ halvtid så att jag kanske ändå kunde plugga till usk. Jag tror att det hade varit bra för mig och min familj och vår framtid. Jag känner på mig att detta med usk kan leda till nått bra sen. Vill verkligen plugga... 


Linnea har tomte-mani. Vi kan inte åka till Maxi och handla utan att det ska ta väääääldigt lång tid och hon vill krama varenda liten tomte som finns i butiken (för er som inte har lagt märke till dom eller haft så lite fritid att ni bestämt er för att räkna dom så kan jag informera er om att den är en hel del... Det ska kramas och gosas och pussas och visst är det härligt så jag ska inte klaga för mycket :) Hon är ju tillgiven våran lilla tös - något annat kan man ju inte säga.

Nu har hon börjat fråga mycket. Linnea tar fram en bok, bläddrar, pekar och frågar. Det roliga är att ibland får hon för sig att hon ska busa med oss. Fastän hon mycket väl vet vad en sak är för något och vad saken heter så ska hon liksom låtsas med världens plirigaste ögon och klurigaste min i ansiktet att hon inte vet. Kan låta ungefär såhär :

Linna - Ä de?

Jag - Ett äpple.

Linnea - Ä de?

Jag - Ett äpple.

Linnea - Päron?!

Jag - Nej det är ett äpple.

Linnea - Nejje. Päron.  

Jag - Nej tokfia. Det där är ett äpple!

Linnea - Jahaaaa. Päron.

Sen kommer världens mest gurglande skratt och så plirar hon på mig och ser så där underbart sockersöt ut :))


Nu är min lilla paus slut. Dax att fortsätta vara flitig. Puss och kram och hoppas att ni får en bra början på veckan.

C U.   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards