Alla inlägg den 7 november 2013

Av Heidi Månsson - 7 november 2013 08:45

Idag var det egentligen ingen kanonstart på dagen när jag insåg att jag hade "försovit" mig men eftersom det inte var livsviktigt att passa en tid nu på morgonen så hade jag två alternativ. Det ena var att ringa dagis och säga att vi kommer lite sent (vilket händer rätt ofta i denna familjen) eller skynda lite så att Linnea skulle hinna dit till frukosten och alla aktiviteter. Eftersom att jag hörde att Linnea var vaken redan å på hyffsat morgonhumör så hjälptes vi åt så gick det bra. Jag fixade mig själv så att jag kunde följa med henne då det brukar vara hennes önskan och så även idag. Fredrik hjälpte Linnea med morgonbestyren (och satte upp hennes hår så otroligt fint!!) och sen på med ytterkläderna. Linnea och jag sprang hela vägen till dagis men det var helt frivilligt som hon startade en springtävling så det var inte pga stressen och det gjorde att vi hade mycket skratt och bus längs med vägen :)  När vi kom fram till dagisgrinden så vände sig Linnea mot mig och sa: "-Love you baby mamma, du är bäst". Det är då mammahjärtat smälter... Jag fick en sån där känsla av att vi hade en sån där stund som man ska ta vara på så istället för att svara "-Nej Linnea det är du som är bäst" som jag brukar göra (och naturligtvis menar jag det, det är inte bara nått jag slänger ur mig men ändå) så sa jag: -Tack Linnea, det var snällt sagt! Du vet väl om att du är otroligt värdefull!?" Vi kramades och det bara kändes så där underbart, en riktig guldstund att bevara i minnet. Tack Linnea för att du är min lilla solstråle!


Idag ska jag planera lite inför Linneas kalas på lördag. Hon ska ju ha pirat och prinsesskalas med sina kompisar på lördag så jag sitter och klurar lite på hur  ska se ut och vad som ska inhandlas och bakas. Jag ska fixa lite med skattjakten som Linnea ville ha och kanske hinna slå in lite  m.m. Bäst att sätta fart så jag hinner innan jag ska till jobbet senare idag för sen slutar jag inte jobba förrän klockan 9 i morgon bitti. Synes!


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards