Alla inlägg den 26 november 2013

Av Heidi Månsson - 26 november 2013 23:30

Vad skulle jag göra utan min kära älskade underbara musik? :) Tänk om jag någon dag förlorar hörseln - då kommer jag nog inte må så bra... Jag älskar att få vrida upp volymen lite, bara precis så mycket så att omvärlden försvinner och jag kan njuta av mina favvolåtar. När jag sitter här hemma och pluggar och det är livat i luckan inne i vardagsrummet så drar jag på mig de stora lurarna och så får spellistan på Spotify snurra några varv :=))


På tal om skola så lyckades jag komma för sent till min lektion idag fastän jag var på skolan i god tid. Jag gick till lektionssalen och satte mig för att vänta. Märkte att ingen annan kom dit och började försöka ta reda på var vi skulle vara. Tillslut fick jag för mig att kolla sal 21 istället för sal 22 som jag satt i och jo då - det var ju där vi skulle vara. Ooops. Klantigt! Läste ju ändå på Fronter igår just för att jag inte skulle gå fel då vi byter sal lite då och då men jag lyckades ändå gå fel. Bra där Heidi...

Kom hem från skolan och satte direkt igång med ett rätt så stort fördjupningsarbete som vi ska göra nu. Vi får själva välja helt valfritt ur boken och då ska vi välja ett område och sedan ska vi skriva två frågeställningar och besvara dom. Japp. Plättlätt. Det svåraste är att komma på något som blir bra och lagom svårt tycker jag. Jag vill ändå visa att jag bryr mig och har valt nått för att faktiskt kanske lära mig nått och inte bara ta det allra enklaste. Samtidigt tar det ju sådan enorm tid med sådana här fördjupningsarbeten så det gör ju inget om man kan plocka lite "lätta" poäng, hehe. Jag har iaf börjat och faktiskt kommit en liten bit på vägen. Det känns inte helt hopplöst längre.


I morse var det -7°C och klart och fint så det var ju inte så konstigt att det var så pass kallt. Känns som att vintern och kylan är här för att stanna nu men helt plötsligt vänder det väl och blir plusgrader igen. Ska iaf hämta Robins jacka i morgon. Hoppas att det blir bra. Själv märkte jag att jag skulle behöva ett par nya vinterskor. Jag har haft mina i ganska många vintrar nu så det är ju inte så konstigt att de börjar bli sletna. Tycker dock inte att det är lätt att hitta skor som både är sköna och snygga så det där med skojakt skjuter jag nog på ett tag till.


Jag nämnde ju för ett tag sedan att jag har en kollega som är duktig på att göra snygga ljusfat och samplanteringar med mera. Hon har gjort massor med fina julgrupper så jag kunde inte motstå att köpa denna:


 

Den står i fönstret i vardagsrummet och varje gång jag ser den så längtar jag ännu mera efter att få julpynta färdigt. Får nog ägna helgen till det för innan dess tror jag inte att jag hinner då jag ska jobba också. Jag måste bara komma ihåg att köpa en ny krans till dörren också för den jag hade förut hade sett sina bästa dagar. Ja ja nu tror jag att jag ska ge upp för ikväll. Ses. Natti natti.


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards