Alla inlägg den 28 november 2013

Av Heidi Månsson - 28 november 2013 22:15

Var på en av mina gruppbostäder och jobbade idag och jag ska vara där i morgon också men sedan har jag inte så mycket inbokat. Typiskt nog så ringde de från en annan gruppbostad och frågade om jag kunde vara där i morgon. Va tusan - kunde jag inte ha fått lite jobb till någon dag där jag inte var inbokad. Jag har ganska många sådana framöver. Jag har tre ställen att vara på men jag måste nog skaffa fler för det kan gå ganska långa perioder med alldeles för lite jobbtillfällen. Inte kul.


Snart är min penicillinkur över och jag längtar! Jag mår så illa hela tiden och det är inte kul. Äter iofs hellre pencillin än att jag är så sjuk som jag var innan. Det var ingen nådig omgång jag fick och det vette hundan om allt verkligen har passerat. Tycker att det känns som om det ligger något och lurar i kroppen men det kan ju vara så att jag håller på att få en helt vanlig förkylning också och det kan ju inte antibiotika rå på. Får väl se vad det blir av det hela. Inte så konstigt om jag åker på massa skit nu för jag har väl inget jättebra immunförsvar och så jobbar jag inom vården plus att jag ingår i en barnfamilj.


Jaha då blir man ytterligare ett år äldre i morgon då. Fyller 34 bast och det ska väl firas med lite fredagsmys men annars blir det inget speciellt. Skulle vilja bowla eller gå på bio eller fira på nått sätt men det är bättre att spara det till nästa år när jag faktiskt fyller halvvägs till 70. Ååå hjälp det lät gammalt helt plötsligt...   

Känner mig inte en dag äldre än 25 så jag fortsätter köra på det tror jag. Hehe.


Jag var på bibblan tidigare i veckan och lånade två böcker som jag inte har påbörjat ännu. Får väl kanske ta och läsa en stund nu innan det är dax att sova men jag vet iaf vilka böcker jag ska försöka få tag på sedan. Jag vet att jag är lite efter alla andra men nu har jag insett att de verkar vara bra. Vilka jag talar om? Jo dessa:

 

     


Nä nu får det vara bra för ikväll. Ses i morgon :=)  Natti natti.


Av Heidi Månsson - 28 november 2013 13:16

Två av årets viktigaste (iaf enligt mig) högtider närmar sig med stormsteg. Innan vi vet ordet av så är det julafton och sen så är det nyårsafton. Julafton är lite helig för mig, den vill jag fira med familjen och på den dagen kommer familjen först i alla lägen. Jag vill vara ledig om jag kan det eller så ska det vara en bra tur med bra tider om jag över huvud taget ska överväga att tacka ja till timvik den dagen. Nyårsafton är inte lika viktig även om det är trevligt att fira den med familjen men jag kan tänka mig att jobba om det behövs. I år behöver jag inte fundera så mycket över vad jag ska göra på nyårsafton för jag ska jobba på två gruppbostäder. Först 13-19:30 på ett ställe och sen 20:00-09:00 på ett annat ställe :=)  Plånboken blir ju lite tjockare och jag trivs på mina jobb så why not :=))

Av Heidi Månsson - 28 november 2013 00:20

Hehe nu är jag faktiskt lite stolt över mig själv. Jag är inget datasnille och har aldrig varit och kommer aldrig att bli men idag lyckades jag faktiskt helt på egen hand fixa nått som jag var på väg att ge upp. Jag gav mig inte och tillslut så fick jag till det precis så som jag ville. Nice :)  Jag är ju medlem i Buzzador och då ska man ju visa att man är det också så att man kan nå ut till så många andra man känner som möjligt. Man gör ju ändå reklam för produkter och tjänster som man testar så det är klart att reklamen är en viktig del av det hela. Jag skulle då försöka få in en länk till Buzzadors hemsida på min blogg och jag pillade och grejjade men fick det först inte som jag ville ha det. Men trägen vinner och nu sitter den där. En liten bild med Buzzadors logotype och trycker man på den så kommer man till deras hemsida. Låter kanske inte så svårt och det är väl inget att skryta om men jooo för mig var det en stor grejj :=))


Jag testar just nu Digster. Digster gör färdiga spellistor till tex Spotify och så kan man då snabbt och smidigt få fram en bra spellista utan att lägga massa onödig tid på att sitta och sålla bland låtarna. Vill du tex ha en bra spellista när du ska träna så finns det låtar med lite fart i - bara att klicka dig fram. Vill du få julstämning vid pepparkaksbaket så vips - ett klick så är det klart. Jag fastnade direkt :)

Bli en Buzzador du också så kan du få testa smarta och bra grejjer - precis som Digster :o)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards