Alla inlägg den 17 november 2013

Av Heidi Månsson - 17 november 2013 23:09

Det är hemskt vad tiden/dagarna kan gå långsamt när man väntar på något. Jag är ju numera medlem på en framsida för människor som har bott på barnhem under sin uppväxt och där kan man tex då chatta med andra som har bott på samma barnhem. Jag har lagt ut några inlägg om olika saker där och jag har fortfarande inte fått några svar. Har väl gått en vecka nu. Suck.

Är på jobbet. Alla sover. Jag ska också gå och lägga mig men lite nedvarvning behöver jag ju först :-)
En liten stund med Netflix så blir det bra. Ja och så lite yatzy world förstås. Hehe. Nä nu ger jag upp för idag. Huvudet på kudden och natti natti.

Av Heidi Månsson - 17 november 2013 09:42

När Linnea väckte mig i morse vid sjutiden så satte jag på tv:n till henne och sen var jag bra sugen på att lägga mig på soffan och vila lite till med tanke på att klockan var rätt så sent innan jag gick och la mig igår och ännu senare innan jag tillslut lyckades somna. Tror att det var runt 3-tiden som jag tillslut sussade sött. När vi kom in i vardagsrummet så såg jag kaoset där och gick in i köket och där var det ännu mera kaos. Om det blir stopp i avloppet så kan inte diskmaskinen tömma ut vattnet vilket betyder att allt får diskas för hand. Om man då inte kan hälla ut vatten i vasken heller så blir det inte lätt att diska. Har man då haft kalas och bakat fyra tårtor så finns det ju lite disk att bearbeta. Insåg att jag inte kunde lämna köket i sådant skick (fanns ju inte någon plats för att äta frukost ens) då jag ska åka och jobba senare idag. Inte så snällt att lämna sådant kaos till min familj. Så vad göra? Jo hämta två plastbackar och en diskborste – vips så var det mesta av disken fixad :o)  Jag har dessutom röjt upp i vardagsrummet så där ser nästan ut som det ska, bara lite dammsugning kvar men det är en annan visa det ;)


Nu ska jag gå och titta på cirkusföreställning då minsta banditen har kallat på mig några gånger under tiden som jag diskade. Jag skulle vara publik så det är dags att fullfölja sina åtaganden J. Sen får det bli lite frukost och sen ska jag snart till jobbet. Tiden går fort när man har roligt! Hehe. Hoppas att ni alla får en bra söndag. Kram kram!

Av Heidi Månsson - 17 november 2013 01:21

Nu så är det klart. Nu har minsta banditen i familjen blivit firad i dagarna tre :)  Idag hade vi sista kalaset för den här gången, nu har hon blivit firad av kompisarna, familjen och släkten (nästan alla släktingar). De som kom idag var farfar Hasse med sambon Lotta, fastern Hannah med maken Andreas och de sötnosarna Nils och Elsa. Linnea blev så glad så glad för att kusinerna kunde komma, kul att se att dom gillar varandra :o)

Min man hade gjort två stycken smörgåstårtor (en LCHF-variant) plus en prinsesstårta och en melontårta (melon, grädde och bär=LCHF-varianten). Han borde bli kock eller bagare eller konditor eller nått sådant.


I morse fick jag ett samtal från Plommonstigen, de behövde en vikarie som kunde ta kvällsturen. Jag visste ju att vi skulle ha hunnit färdigt med själva kalasandet här hemma till dess så jag tackade ja. 17-21 jobbade jag och det gick bra. Hoppas på att få fler jobbtillfällen där snart. Nu när jag jobbar på tre gruppbostäder så borde jag få mycket jobb i december/januari kring jul och nyår. Håll tummarna! :o)


I går var jag på fest med jobbet. Sommarlust i Kristianstad hade ställt till med fest och middag så jag var personal på plats. Jag hade jätteroligt så det där gör jag gärna om. Jag blev uppbjuden några gånger också så när jag kom hem så hade jag ont, men det var det värt!

I morgon ska jag börja jobba 12:30 och så slutar jag på måndag morgon kl 9. Kanske är dax att tänka på vad klockan är och gå och lägga sig.


Over & out :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards