Alla inlägg den 11 november 2013

Av Heidi Månsson - 11 november 2013 13:51

Nu äntligen har jag lyckats få in bilderna på datorn så här kommer det en liten omgång från lördagens kalas.


Här är huvudpersonen på kalaset i sina finkläder (det var dom vi köpte till dopet vi var på i Sundsvall) och tiara och trollspö eller fe-stav eller vad det nu heter. Visst är hon söt min lilla prinsessa!?! :)  En stund senare fick hon på sig sin piratdräkt men det han jag inte ta kort på så vi får väl se om jag lyckas göra det idag kanske.

        


Dukningen:

     

Guldmynten var inte på bordet men ni får en hint om hur det såg ut i alla fall.


Tårtan:

         

Jag hittade receptet genom att goggla på pirattårta och fick då fram den här länken: http://hemmahosandrea.se/2013/02/05/pirattarta/. Där finns bilder och recept och beskrivning på hur den ska göras. Jag tycker att den blev god även om min inte var lika fin som den Andrea gjorde, hehe.


Världens bästa Fredrik bakade muffins och sen hade vi lite köpekakor också i form av chokladbollar och vaniljrån.

 



På lördagen var Fredrik iväg och lekte flyttkarl. Hans farmor Berit har sålt sitt hus och nu skulle huset tömmas. När han kom hem så kom också barnens ena (och äldsta) kusin Elise hit. Hon sov över så när Linnea hade gått och lagt sig så spelade vi sällskapsspel och det blev en omgång Speculation - roligaste spelet ever!! 

 

Naturligtvis så är man ju proffs och ja hur det gick kan ni ju gissa då ju ;)

Älskar att spela sällskapsspel (oavsett vinst eller förlust (jag är definitivt inte en dålig förlorare när det gäller spel). Började "samla" på spel efter det att jag hade flyttat hemifrån för jag tror inte att jag ägde ett enda innan dess. Sedan fick eller köpte jag mitt första monopol och inte så långt efter det så lärde jag (och Anders) känna Jenny och Mogge. Vi fick reda på att det fanns en intresse för sällskapsspel hos dom också och sedan var det kört! Vi fyra spelade spel och "jagade" nya spel hela tiden. Så fort det var födelsedagar eller julklappar på gång så önskade jag mig nya spel, köpte på rea och höll alltid ögon öppna för nått nytt att testa. Tillslut så hade vi en hög med spel att välja på men det finns ju så mycket så jag fortsatte ha koll. Det var en ren lyckoträff att jag lyckades få syn på det där spelet på en shoppingtur precis innan jul för en himmla massa år sedan. Det bara låg där helt totalt missplacerat och prislappen var 99:-. Äh va tusan tänkte jag - det där ser kul ut och så billigt. Jag har INTE ångrat det köpet :))


Nu är det lite trist för vi har inte så många som vi kan spela sällskapsspel med och det är något jag kan sakna ibland men nu är iaf de två stora barnen stora nog för att uppskatta det och kunna spela de flesta spel men då kommer ofta nattningen av Linnea i vägen för att vi ska hinna spela. Får väl ordna barnvakt till lillan och ha en dag eller helg där vi bara spelar spel och har kul med de två stora :)  Tror jag får göra allvar av den tanken faktiskt... hmm... nu snurrar kugghjulen... hihi.


Nä nu får jag väl ändå ta tag i lite andra saker som måste fixas. Synes!

Av Heidi Månsson - 11 november 2013 12:05

Sitter vid datorn och tar det lugnt en stund då jag är trött efter att ha jobbat. Började ju 12:30 igår och slutade 9 dag och sen blev det en tur till mataffären för att införskaffa lite glasspinnar, slänga sig in i bilen och köra i 190 till dagis (nej det gick inte riktigt så fort men ändå  ) för att lämna in glasspinnarna. Alla satt och väntade på att de skulle fira Linnea idag ju så det var i sista stund som jag kom. När jag kom hem så skulle jag plugga lite men det blev inte så, hehe. Nu lyssnar jag på Spotify (Jack Vidgen - såååååå bra!!) och slösurfar, bloggar m.m Som vanligt alltså ;)


I lördags hade ju Linnea sitt pirat/prinsesskalas och jag tror att hon är nöjd med hur det blev :=)  Det blev inte så många barn som kom för några var sjuka eller kunde inte komma av andra anledningar men dom var iaf fem stycken och det var rätt så lagom ändå på ett 4-årskalas. Det kommer bilder lite senare.


Igår firade vi Linnea innan jag skulle till jobbet så det blev sång och paket och jag tror att hon blev nöjd med det med och sen ska vi ju ha ett till kalas på lördag som kommer så då kommer släktingarna hit. Oj så firad hon blir våran stora lilla tös :o)


Nä hur ska jag lyckas hitta nån inspiration till pluggandet idag? Sitter bara å tänker på allt annat än skolan. Sitter dessutom här å fryser lite. Ska gå och ta på mig en kofta, myssockar och kanske koka en kopp te. Japp så får det bli. Skriver mer ikväll när jag kan lägga in bilderna från helgen. Kram på er. Trevlig måndag!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards