Alla inlägg den 21 november 2013

Av Heidi Månsson - 21 november 2013 10:02

Godmorgon. Eller inte riktigt men det är ju morgon iaf. Eller för vissa av er är det mer förmiddag än morgon men jag klev faktiskt upp för en timme sedan så jag har inte sovit ända tills nu. Hade jag inte haft så ont i hela kroppen och fått störd nattsömn av alla möjliga grejjer inatt så hade jag kanske varit lite piggare just nu. Jag var ju hos doktorn igår för jag misstänkte bland annat halsfluss och jodå - det var inte bara halsfluss. Jag hade även fått öroninflammation, bihåleinflammation, lungsäcksinflammation och inflammation i nackmuskulaturen. Varför inte ta allt på en gång? Dumt att sprida ut sjukdomarna över året för då missar man ju mera jobb och skola så här tar vi allt på en gång - blir rejält däckade och sedan kan man resa sig igen :)

Jag misstänkte ju redan i måndags att detta var halsfluss men man måste ju gå en viss tid med halsont innan man ringer vårdcentralen för annars säger dom bara att man ska stanna hemma nån dag till för att testerna inte kommer att visa nått så jag gjorde ju så. Under tiden här hemma så har jag ju försökt få i mig smärtstillande och gjort vad jag kunnat för att lindra det halsonda med honungsvatten och diverse annat. Jag kan säga så här att det finns några saker som man bör undvika när man har sårig hals och risk för att inte få behålla det lilla som man har försökt dricka/äta. Saker som fräter i halsen är blåbärssoppa och flytande Alvedon/Ipren osv. Igår när jag var på apoteket och hämtade ut mitt penicillin så passade jag ju på att köpa nått som jag trodde skulle vara bra vid halsont:

 

Jag säger bara - fy sjutton för mentolsmaken (noterade bara att den skulle smaka svartvinbär) och fy sjutton för att få upp detta igen för det fräter i halsen. Nä tack och lov för vanliga tabletter.


I morgon ska Robin till CSK igen för kontroll med magen. Jag mår bättre idag än igår och hoppas att jag är så pass bra i morgon så att jag kan följa med honom på det. Hoppas på att äntligen få svar på vad som är fel. 


Jag skulle ha jobbat på lördag men jag är sjukskriven i en vecka så jag missar tyvärr det. Idag skulle vi ha lektion i Svenskakursen och det missar jag och i tisdags missade jag en mattelektion. Det går inte så bra detta...


Nej jag går och lägger mig på soffan ett tag. Ses.



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards