Alla inlägg den 12 november 2013

Av Heidi Månsson - 12 november 2013 22:15

Jag är en klant - jag vet. Så då har vi det avklarat :)  När jag var i Sundsvall på höstlovet så tappade jag min mobil inne på toa. Den hamnade på ett klinkergolv. Naturligtvis så sprack skärmen. Fyra stora sprickor. Bra jobbat Heidi. Förbenade klantskaft. Tänkte att jag får väl byta glas på den då rå, det kan ju inte vara så dyrt. Det är ju inte direkt så att jag har en Iphone utan jag har en Samsung Galaxy S III mini. Det är inte direkt en ny modell. Hade det varit den senaste så hade jag fattat. Det är nämligen så att jag gick in på telenor idag och skulle fråga vad de tar för ett glasbyte. Vet du vad han den där killen säger? Jo han den där killen som jobbar där kläcker ur sig att de ska ha 2000:- för besväret. TVÅ TUSEN SPÄNN!!! För en gammal sleten telefon!!! Nä du tack sa jag då. Naturligtvis så är det lååååång tid kvar tills jag får byta telefon. Blä! Nästa gång som jag skaffar en ny mobil så SKA jag köpa ett fodral/skydd/case/whatever_u_wanna_call_it till den och jag tänker inte använda telefonen innan det sitter på. Nått ska man väl lära sig av sina misstag...


Var inom Nisses och köpte tuschpennor till Linnea då hennes hade blivit dåliga. Tydligen kunde jag lika gärna ha behållit de gamla för de nya var lika dåliga. Suck. Tänker faktiskt reklamera dom. Brukar inte bry mig om sådant om det är nått som kostar under 50-lappen men detta var ju bara för bedrövligt. Så här ser förpackningen/märket ut på pennorna:

 

När jag provade måla med dom så såg det ut som att pennorna hade legat utan kork på i två dagar. Ledsamt. Får se om jag kan fixa nya i morgon redan.


Jag har börjat spana runt på nätet för lite fakta om barnhemmen som jag bodde på och jag har blivit medlem på en sida där man kan chatta med andra som har varit placerade på barnhem eller i fosterfamiljer under sin uppväxt. Får se om jag får napp där. Håll tummarna :)


Simma lugnt. Bloggar mer i morgon. Natti natti


Av Heidi Månsson - 12 november 2013 08:26

Det var jobbigt att komma upp ur sängen idag men tillslut så gick det ju vägen. Nu är jag pigg och igång men jag lär ju vara ganska så trött lagom till lektionerna idag. Sen när alla andra är trötta och ska gå och sova ikväll då har jag piggnat till igen och har mina bästa timmar. Allt är som vanligt med andra ord :)


Jag har sovit jättedåligt inatt och jag måste verkligen komma igång med min träning igen men jag vet bara inte hur det ska gå till. Jag vill ju gå på gymmet för det är det som funkar bäst för mig men jag har ju så ont i foten och höften hela tiden så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag hittar inget vettigt alternativ heller som inte belastar de områden där jag har ont för simning är inget alternativ för mig. Jag har ont dygnet runt så jag vet inte hur jag ska göra. Kanske bara är till att gilla läget och fortsätta träna med lite smärtstillande i kroppen. Ska nog ta en tur till gymmet i morgon och testa hur det funkar att träna och så får jag ju köra på lite försiktigt till en början. Ja ja det reder sig väl.


Skriver nog mer senare idag. Måste fokusera nu. Ha en bra tisdag! 

Av Heidi Månsson - 12 november 2013 00:17

Jag tror att jag har bestämt mig för att rota lite i sopsäcken eller snarare då det förflutna. Det finns så mycket frågor som jag har och som jag inte kan få svar på om jag inte frågar. Vet inte var jag ska börja och vem jag ska fråga men jag vet så pass mycket som att om jag inte gör detta nu så kommer jag säkerligen ångra mig den dagen jag sitter på nått vårdhem och är 80 år gammal och inte har en själ att fråga. Det känns som att det börjar bli dax om jag ska ta tag i det nån gång. Jag har länge skjutit på det för varför ska jag väcka den björn som sover? Typ. Men det är ju faktiskt mitt eget liv jag pratar om och jag har väl ändå rätt att få hela pusslet på plats. Jag ska ju inte behöva gå runt och må dåligt över något som jag faktiskt (förhoppningsvis) kan göra nått åt... Vet inte riktigt var jag ska börja och hur jag ska våga men det gäller väl bara att ta ett kliv ut. Förhoppningsvis så landar jag mjukt.


I morgon har jag två tråkiga och jobbiga lektioner i skolan, ser INTE fram emot dom men ja ja, thats life. Måste ta tag i hur vårterminen ska bli också. Dax att boka möte med syon och planera lite till. Tänk vad bra det hade varit om jag hade lyckats få ett fast jobb istället. Timvikariat i all ära men vad vet aldrig vad man har eller vad man får.


Nä nu får jag gå å slagga lite. Hoppas eran tisdag blir bra. Puss!


PS. Så här fina ljusfat gör en kollega till mig. Visst är hon duktig!!

  

På onsdag ska jag och några andra kollegor hem till henne för då ska hon ha visning av det hon skapar inför julen. Ska bli kul :)  Natti natti. DS.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards