Alla inlägg den 13 november 2013

Av Heidi Månsson - 13 november 2013 22:00

Denna dagen har inneburit lite blandad kompott kan man ju lugnt säga. Den började mycket bättre än den slutade och då är den inte över ännu så vi får väl se vad som händer, det kanske blir en twist på slutet så innan jag har gått och lagt mig ska jag kanske inte skriva fööör mycket, hehe. Jag lämnade Linnea på dagis, tog bussen in till stan och mötte upp min vän och arbetskollega Maria. Vi hade ungefär två timmar på oss innan tåget till Perstorp skulle gå så vi han sitta ner och prata en hel del om allt mellan himmel och jord. Vid 12-tiden var vi framme hos vår kollega Camilla som hade visning med ljusfat och julgrupper hemma hos sig. Hon hade gjort så mycket fint!! Vilken fantasi och skaparglädje det måste finnas i den människan :)) Jag hade ju kunnat köpa vääääldigt mycket av hennes grejjer om jag hade haft råd till det. Så mycket vackra saker. Jag blev lite inspirerad och skulle vilja ha tid för att hålla på mer med min scrapbooking men det har jag inte just nu. Det kommer väl kanske så fort som vi kan landa lite mera i någon slags trygghet. Kanske en dag när vi båda har fast jobb. Kanske att man får lite ro i kroppen att sitta med de där pillet då. Eller så borde jag börja med det nu för att det fungerar ju lite som terapiarbete det där. Linneas album har jag ju inte ens börjat med än och hon har redan fyllt fyra år...

Nå ja - tillbaka till ämnet, hehe. Efter visningen så bjöd Camilla på mat. Hon hade gjort massor med goda pajer och en sallad och inte nog med det för det var ju efterrätt också. Rullade ju hem utan hjälp av tåget typ, hihi.

När Maria och jag var tillbaka i stan så gick vi en sväng till på stan. Jag har känt att jag har börjat frysa och vara känslig för vädret på ett annat sätt än innan (har kanske lite med värken att göra) och jag har länge velat ha en tubhalsduk. Hittade en på H&M som verkade mysig så den slog jag till på. Jag har redan börjat med vinterjackan fastän det fortfarande är plusgrader ute och jag frös om händerna idag så jag tänker leta upp ett par vantar som får följa med i fickan i fortsättningen. Fattas väl bara att jag börjar använda mössa den här vintern. Näää nu överdrev jag - som om det skulle hända! When hell freezes over. Typ  .


Var på Nisses varuhus och reklamerade tuschpennorna. Det var inga problem, expediten hämtade två andra förpackningar av samma märke och det som var lite märkligt var att exakt samma färger var lika dåliga i alla tre förpackningarna. Förmodligen nått fel på hela den sändningen. Jag hittade en förpackningen från ett annat märke som vi har haft innan så jag vet att dom är bättre. La mellanskillnaden och kom hem med nya pennor till en glad Linnea så nu kan den glada tösen måla igen.

Hade en heldag med Maria och det var en väldigt väldigt bra del av dagen! Tack Maria för att du stod ut med mig idag :)

När jag kom hem så hade jag dock väldigt ont så det blev till att knapra lite piller och sedan sätta mig med läxorna. Inte riktigt lika rolig del av dagen...


Snart ska jag och min man titta på Greys Anatomi men just nu tittar han på nån film så jag får nöja mig med att sitta här ett tag till och det går så bra så :=))  Dax att fixa lite mera skolarbete. Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards