Alla inlägg den 14 november 2013

Av Heidi Månsson - 14 november 2013 22:15

Yes! Äntligen ska jag få bli en Buzzador på riktigt :))  Jag anmälde mig till testpanelen för rätt länge sedan och när det har kommit olika kampanjer så har jag anmält mig till ganska så många men utan att få vara med. Tänkte precis ge upp det hela när det kom en grejj som jag tyckte var superduperintressant så jag gav det en sista chans. Gissa vad? Jag är med i testpanelen av en produkt nu :=)))  Hade fått mail tidigare idag om att jag ska få testa Philips Wake-up Light så nu ska här testas! Jag tycker att det verkar vara en suverän produkt men man vet ju aldrig. I morgon blir första testet. Fortsättning följer. Vill du också bli en Buzzador och testa grejjer gratis? Kontakta mig så hjälper jag dig och berättar lite om hur man går till väga.


Ser fram emot morgondagen då jag ska till Sommarlust i Kristianstad med jobbet. Det är dans och det bjuds på mat och jag ska dit med fyra stycken vårdtagare. Det är första gången jag ska dit och tydligen är det ett rätt så stort pådrag för det kommer folk från alla möjliga städer runt om i Skåne. Får väl försöka sätta på mig nått lite snyggt, sätta på lite make up och ett smile och kanske till och med vara beredd på att svänga mina lurviga en liten stund. Blev ju uppbjuden i sommras när det var dans ute i Tydingesjön :)


På förmiddan ska Linnea och jag åka till Annelie och Feliks för pyssel/lekstund. Jag borde kanske plugga men jag känner att jag behöver lite kvalitetstid med Linnea då jag jobbar hela kvällen sen och så ska jag ju jobba hela söndagen med. Ibland får man ta sig tid till sådant som man egentligen inte har tid till men hon är inte fyra år för evigt. Thats the fact :)


Har börjat längta till jul. Jag vet - jag är knäpp på riktigt ;) Men ärligt talat så är julen väldigt mysig även om det är rätt så stressigt med att få städat och pyntat och fint i tid. Maten ska inhandlas när alla andra ska dit och klappar ska köpas och slås in. Tomten ska komma, Kalle Anka på tv:n får man ju inte missa. Man stressar och flänger runt innan jul och sen är det över innan man hinner blinka. Lika dant varje år. Men det är mysigt. Äta pepparkakor, dicka glögg, äta knäck och annat julgodis. Chokladkalendrar till barnen. Julgran som är fint pyntad. Adventsljusstakar i alla fönster. Bort med mörkret och in med ljuset. Det är en härlig tid trots all stress. Jag längtar!


Nä nu ger jag upp för ikväll. Får se om jag hinner skriva nått i morgon. Puss på er och hoppas att eran helg blir bra. Och till alla er som ska se på Idol - kom ihåg att det börjar en timme tidigare i morgon!! 

Av Heidi Månsson - 14 november 2013 10:45

Hur är det möjligt? Hur kan man sova i så många timmar och ändå vara ALLT annat än utvilad? Känner mig totalt överkörd av en tungt lastad långtradare. Ska jobba 13-20 idag men jag hade ärligen helst bara legat i sängen och sovit hela dagen. På med lite lagom poppig musik i lurarna så kanske jag piggnar till. Bara kanske. Nä men det blir väl som vanligt - bara till att bita ihop och göra vad man ska och det är ju rätt så lätt egentligen med tanke på att jag faktiskt älskar mitt jobb :=)


Igår pluggade jag lite samhällskunskap och höll på att få fnatt. Vad fasiken ska vi köpa kursböcker för om vi ändå inte behöver använda dom?? Det var flera saker som jag skulle svara på med hjälp av boken men när jag läste i boken så stod det inga svar där utan jag fick sitta och googla fram jättemycket information. När man pluggar på E-nivå så ska det vara enkelt och övergripande. Det ska vara lätt att hitta informationen som är nödvändig för att kunna ge ett kortfattat men bra svar. Får väl fortsätta på det där arbetet när jag kommer hem ikväll för jag måste ändå sitta vaken länge inatt. Ska försöka vända på dygnet lite då jag ska jobba väldigt udda tider i morgon och dessutom köra hem mitt i natten och då ska jag nog vara så pigg som möjligt. 


Nehepp nu får jag nog göra mig i ordning för en dag på jobbet. Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards