Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Rapport efter förmiddagens händelser

Av Heidi Månsson - 28 oktober 2009 15:46

Vi var ju hos barnmorskan tidigare idag. Hon kunde bekräfta att det var slemproppen som hade lossnat i måndags morse så nått positivt har ju kommit efter allt detta värkarbete jag hade sön-mån. Fattas väl bara annat, två hela dagar med värkar borde ju ha gett nån form av resultat. Det var ju rätt svårt att veta själv tyckte jag att veta om det hade hänt nått men som sagt så har åtminstone slemproppen lossnat :=) 


Järnvärdet var kanonbra idag :) Som jag har kämpat med dom där jäddrans tabletterna. Sist var ju värdet på 125 och det var ju helt fulltständigt lysande resultat med tanke på sista tidens värde. Nu låg det på 138 !! Wow :)

En inte riktigt lika bra sak var att jag läckte äggvita... inte så mycket men det fanns ändå där... INTE bra. Barnmorskan sa att nu gällde det att vara uppmärksam på huvudvärk och svullnad, magont i mellangärdet osv. Jag är ju verkligen i sluttampen på denna graviditet så jag känner mig inte speciellt orolig för att det ska bli nåt problem nu med havandeskapsförgiftning och skulle det bli det så kan man ju ta ut bebisen för den har växt klart. Känns väldigt bra! Jag ska dock vara vaksam på symtom och det är klart att man måste ta detta på allvar men så länge jag mår bra så är jag inte så orolig.


Nu har jag börjat tvätta upp lite babylakan, täcken och kuddar och sånt där. Spjälsängen är nästan helt ihopmonterad men det fattades lite skruvar för att få dit botten så vi får kolla på IKEA om dom har sånna på lager. Man brukar ju kunna köpa extra skruvar där på löspris. Smidigt. Håll tummarna för att dom finns bara för annars måste vi lösa det på nått annat sätt och då vet jag inte hur...


Nej det var det för nu. Höres. Kram kram !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards