Alla inlägg den 2 november 2011

Av Heidi Månsson - 2 november 2011 15:30

Linnea och jag skulle ta bussen in till stan i morse och på väg till busshållplatsen fick vi se en stooooor traktor komma körandes med en julgran på släp. Oj vad Linnea fick stora ögon :) Hon har gillat traktorer rätt länge nu och hon har på sista tiden fått upp ögonen för att det finns nått som heter julgran så lyckan var ju total! Det visade sig att traktorn skulle leverera julgranen som ska stå på ängen här nere i byn så dom höll som bäst på att sätta ner den i marken när vi gick förbi där. Spännande!


Vi han med bussen trots stoppet vid granplanteringen och vi kom till kyrkans öppnis precis till kl 9 när dom öppnar. Linna började busa runt på en gång och höll sedan igång hela tiden. Det märktes dock på slutet att hon var trött för när vi sjöng sista sångerna så börjarde hon gäspa. Inte så konstigt när det är sådan fart hela förmiddan :=)

Linnea tyckte nog att det var lite förvirrande idag när det gällde personalen för våran kompis Therese Rosenqvist jobbade där idag men Alve var inte där... Han var ju på dagis (som är i samma byggnad dessutom) så för Linnea blev detta jättekonstigt. När vi går på öppnis tillsammans med Therese & Alve så är det ju just så det ska vara. Det hela blev ju inte bättre när dom öppnade upp så man fick gå in i kuddrummet och busa för det ligger inne i dagisdelen av huset så då träffade vi ju Alve där... Skumt tyckte Linnea...


På vägen hem plockade vi upp en storasyster :=) Felicia skulle hem till oss idag så vi tog samma buss och lyckan var total! Först traktor + julgran, sedan bussfärd, öppnis och så få träffa syrran. Kan det bli bättre? :)


Nu är det november och familjens busbandit fyller snart 2 år! Jag förstår inte hur det går till men små små bäbisar växer upp så fort. Innan man vet ordet av så kan dom så mycket och är så stora och duktiga...


I morgon är det torsdag och jag ska till körskolan. Nu är det dax att plugga järnet igen. Snart sista rycket innan allvaret kommer. Gaaaaaaah!! :=)


Synes. Kram på er alla goa vänner.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards