Alla inlägg den 29 november 2011

Av Heidi Månsson - 29 november 2011 15:15

Jaha då var man ytterligare ett år äldre men det känns precis som vanligt tycker jag. Den allra bästa födelsedagspresenten fixade jag själv och det var ju körkortet :) Kom dock aldrig iväg för att hämta ut det idag då det fanns alldeles för mycket att göra här hemma så det får jag fixa i morgon.


Sonen är hemma pga förkylning. Det verkar iaf inte vara öroninflammation - skönt det. Alltid bra att slippa penicillin med. Han har lite feber så idag är det mest soffmys i morgonrock som gäller.


Idag blev det en repris på gårdagens prommis i skogen. Izzie gillade läget och nosade på ungefär varenda liten stubbe som hon kunde hitta och så passade hon på att leka bäver. Ja vadå? En hund kan väl vara en bäver? Det tycker iaf Izzie. Så fort det kom en pinne som hon tyckte låg i vägen för henne så började hon gnaga på den tills den gick av... Det hade ju varit enklare att flytta på den eller gå runt den men nej då - det skulle gnagas. När hon hade lyckats gnaga av den så var hon nöjd, då gick hon vidare till nästa. Tokhund! Hon har ju massor med tuggben här hemma med så det kan ju liksom inte vara så att hon har något särskilt stort behov av att slipa tänderna heller...


I morse så strulade internet igen och jag försökte med de mesta knepen innan jag med lite telefonsupport från mannen min lyckades få igång det förbenade nätet igen. På BBB har dom ju ingen koll alls. Ringde dit för jag fick reda på att dom har problem efter stormen. Dom sa att dom inte får igång nätet i vårt område förrän i morgon vid 9-tiden. Det var nån ledning någonstanns i Hässleholm som ställde till bekymmer. Ja men nu bor ju vi ute i Tormestorp och det gick ju visst att få igång internet här ute. Tekniska problem hetter det hos dom. Ja jo det har dom kanske pga att dom behöver byta ut lite personal på det där stället... Suck. Våran hemtelefon funkade ju och vi har ju IP-telefoni men hon sa att den borde inte funka då telefonledningen är trasig. Eee jaha nä men jag kan ringa med min telefon så då måste det ju funka. Nej säger hon då - eran telefon borde inte funka nu. Nähä men det gör den ju bevisligen. Ok att nötter är gott men dom borde inte få jobba i supporten ;)


Jag skulle gå in på Flexvux:s hemsida idag och kolla lite schema och sånt som dom nu har lagt ut inför vt 2012. Mmm joo men det är kul när saker och ting funkar. Deras hemsida funkar bra så länge som man inte trycker på någon länk eller vill läsa något mer ingående så att man måste bläddra runt lite på sidan. Åååå blir ju frustrerad på sånna saker!! Ska göra ett sista försök nu för snart ska jag gå och hämta Linnea på dagis å att jag ska få sitta vid datorn när hon är hemma.. hehe njaaa det kan jag glömma.


Ha de gott goa vänner. Kram!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards