Alla inlägg den 8 november 2011

Av Heidi Månsson - 8 november 2011 23:00

Ja då var denna dagen snart över. Klockan är rätt mycket och jag borde ligga och sova redan eller åtminstone ha huvudet placerat på kudden men jag känner att jag är inte riktigt klar för kvällen än. Jag var bara tvungen att blogga lite och fejsbooka lite och kolla mailen... Datornörda med andra ord :)


Jag har varit på en anställningsintervju idag. Tror att det gick bra men man vet ju liksom aldrig. Ska få svar i nästa vecka. Håll tummarna för mig nu - pliiiiis.

Fick ett väldigt trevligt mail igår. Ett annat jobb som jag sökt som jag fick en första rapport ifrån. Annonsen som dom hade ute på arbetsfömedlingens hemsida hade dom fått plocka bort efter tre dagar då det blev 500 sökanden... När mailet skickades så skulle dom börja sålla ut vilka som skulle få komma på intervju och jag fanns fortfarande kvar bland de som dom är intresserade av!! Håll tummarna för mig nu - pliiiiis :=)


Fredrik ska på intervju i morgon. Ett jobb som bara varar i tre veckor som det ser ut just nu men man vet ju aldrig - det kan ju alltid leda till mer. Håll tummarna för honom med!


I morgon tänkte jag ta med mig Linnea till öppnis på Fam hus. Vi ska träffa Jennie, Linnea och Linus där. Eventuellt skulle Therese och Alve också komma.

En stor nackdel med att man ska vara på öppnis redan kl 9 är att jag måste kliva upp så tidigt för att hinna. Ska bli skönt sen med körkortet, missar man bussen så kan man ta bilen men jag tänker faktiskt försöka åka mer buss än bil då det inte är gratis med bensin och andra omkostnader.


Linnea fyller ju år på torsdag och en sak slog mig förut idag. Jag har skrivit en önskelista till henne men jag har ju inte gjort någon egen. Jag fyller ju faktiskt år denna månad jag också. Så här kommer en liten lista. Den kanske är tråkig men det är iaf vad jag önskar mig... :)


Presentkort på bio.

Presentkort på Ikea.

Presentkort på Lindex, H&M och Kappahl.

Presentkort på CD-ON.

Presentkort på El-giganten (behöver ny dator)

En liten och lätt och smidig digitalkamera som kan få plats i fickan och därför kunna hänga med överallt. Det kan inte min stora klumpiga sak som iofs är väldigt bra men inte så portabel...

Nytt tangenbord. Mitt e pajj...


Tror att det var det som jag kan komma på just nu. Nu tänker jag gå å sova. Kram på er. Natti natti.

Av Heidi Månsson - 8 november 2011 09:46

För ett tag sedan så var jag och Fredrik och alla andra föräldrar till 2-åringar inbjudna till en "kvällskurs" på Familjens Hus. För en kväll skulle man vara barnfri för att kunna koncentrera sig på vad som sas. Vi lyckades ordna barnvakt och gick dit. Vi hade i förväg fått reda på att vi skulle få lite info om 2-årstrots och annat som en 2-åring har för sig. Vi fick ett tips när det gäller det här med att leka med sina barn. Barnen tjatar och ibland har man inte tid eller lust eller ork eller vad det nu kan vara. En del föräldrar älskar att sitta och bygga lego med sina barn, endel avskyr att behöva sitta på golvet och leka. Tar gärna fram mobilen och sms:ar lite samtidigt eller måste bara gå på toa helt plötsligt... Prova att sitta i en kvart. Utan att göra något annat än att leka med ditt/dina barn. Det ska vara barnet som bestämmer leken och du ska bara haka på - men ta inte över! Testa så får du se att det låter enklare än vad det är. En kvart känns läääääänge... Jag lyckades i en kvart igår. Jag är mycket stolt! :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards