Alla inlägg den 28 november 2011

Av Heidi Månsson - 28 november 2011 22:45

Här har man gått runt och grejjat och donat hemma hela dagen och kommit på en massa saker som skulle stå med i blogginlägget idag. Internet har inte velat funka idag eftersom det stormade igår. Konstigt med tanke på att det går via nedgrävda ledningar men ja ja. Nu ikväll när vi får igång det igen ja då är allt som jag skulle skriva om också som blåstbort... Det måste vara stormen som tog med sig alla mina fina ideér! Ja så kan det bli.


Jo jag kom på en sak att skriva om. Jag fick ju bekräftelse på att jag har kommit in på Omvårdnadslinjen på Flexvux så den 9/1 ska jag gå på upprop och sen börjar skolan :=)) Jag längar jättemycket!! Hoppas att jag får några trevliga kurskamrater med. Det betyder ju rätt mycket. Kursen är på 75% från början men jag funderar på att utöka till 100% på en gång. Jag tror att jag skulle palla med det nu eftersom jag känner mig redo för detta men det vore ju liksom som ett nederlag om jag går ut hårt och så håller det inte. Att behöva sänka från 100 - 75 kanske inte vore så bra. Kanske är bättre att öka på till andra terminen om man ser att det funkar bra. Hmm nått att fundera på där...


Idag har jag fått min avi så jag kan gå på posten och hämta ut mitt körkort!! Kanske kan komma iväg och fixa det i morgon. Har förmodligen en son hemma från skolan i morgon då han kanske är på väg att få öroninflammation. Iofs så klarar han sig själv nån timme medans jag åker in och fixar det men det känns inge kul att lämna en sjukling hemma. Vill ju pyssla om honom lite då.


Vi fick upp lite ljusstakar igår och eftersom Linnea är så kär i tomtar så tog jag fram dom med igår. Brukar inte ställa fram tomtarna förräns tidigast andra advent men det var verkligen viktigt för lillan så då fick det bli tomtemys igår. Jisses vad hon kramade alla tomtar och pussade på dom :=)


Ja angående barn så har ju kärt barn många namn. Om man då inte tycker att mamma och pappa hittar på tillräckligt många smeknamn så kan man ju hitta på egna också. Jag började kalla Linnea för busfia och fialotta för rätt länge sen. För några veckor sedan så kom hon på att man kan slå ihop dom där så det blir busfialoppa :) Att jag sen säger lotta och inte loppa det struntar hon blankt i. Hihi.


Idag var jag ute och knatade i skogen med hunden. Det stormade ju rätt så rejält igår och visst syntes det lite spår av det men där jag gick var det inte så farligt. Inga omkullvältna träd eller så iaf. Oj oj vad Izzie gillade att gå i skogen. Det är första gången som jag är ute själv med henne i skogen (ja jag har gått i elljusspår men det är ju inte samma sak) och hon skuttade omkring och nosade på allt - precis allt. Hon blev så lycklig så lycklig när hon som bonus hittade lite spår av rådjur. Det gick att äta de där spåren och oj så gott. Hehe.


Nej nu ska jag väl gå å sova så att jag orkar fylla år i morgon :o)  Sov gott vänner! Kram kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards