Alla inlägg den 25 november 2011

Av Heidi Månsson - 25 november 2011 15:40

Nu har jag ju en del att berätta så detta kommer säkert att bli ett megalångt inlägg. Det är ok att stänga ner sidan och gå vidare om ni inte orkar med allt mitt ”värdelösa-vetande-pladder” eller vad man nu ska kalla det. Hehe.


Vi börjar med måndagens äventyr. Robin skulle till tandläkaren i Kristianstad för ytterligare utredning om tandställningens vara eller icke vara. Eftersom det var studiedag så slapp han iaf missa nått i skolan.

Dom fotograferade tänderna med vanlig kamera och dom tog röntgenbilder. Det gjordes avtryck i silikon för att se hur det ser ut när Robin biter ihop och så fick han göra avtryck på tandraderna i sån där gegga som ser ut som playdoh-lera. Robin var verkligen jätteduktig och gnällde inte en enda gång. Jag har själv gått igenom samma sak så jag vet hur jobbigt det är och speciellt med den där leran. I januari ska vi tillbaka och då ska vi väl få svar på hur det blir. Det är ju liksom lite svårt att veta hur tänderna kommer att sitta eftersom han fortfarande inte har tappat alla som ska tappas och alla nya tänder har ju då inte kommit på plats än. Det blir nog bra detta.


På tisdagen fick Fredrik vabba. Andra dagen på nya jobbet… Inte så kul men samtidigt så ville han inte att jag skulle ställa in eller omboka mitt teoriprov heller och eftersom vi sent på måndagskvällen misstänkte att Linnea kanske hade magsjuka så ville vi inte dumpa bort henne till en barnvakt heller. Nu var det bara en jobbig förkylning så det var ju bra.

Jag åkte tidigt på morgonen till Kristianstad och jag var nervös som bara tusan. Jag hade ju inte behövt vara nervös för jag klarade teoriprovet!! På första försöket!


På onsdagen var Linneas faster Jenny barnvakt. Fredrik lämnade först av mig vid körskolan och sen for han ut till Farstorp med Linnea och lämnade av henne där innan han for vidare till jobbet ute i Markaryd.

Jag fick börja med att göra en säkerhetskontroll av bilen en sista gång för att repetera den biten. Sen ställde jag in bilen som jag ville ha den innan varmkörningen. På Trafikteamet så har dom alltid en sista körlektion precis innan uppkörningen. Det gick inte så bra för mig under min sista lektion så jag var bombsäker på att jag inte skulle klara uppkörningen. Jag gjorde lite tabbar som att glömma kolla i döda vinkeln vid filbyte i rondellkörning. Jag tittade bara i backspegeln och det är inte så bra. Sen så fick jag motorstopp när jag skulle köra iväg efter att ha stannat vid en stoppskylt. Jag hade lite problem med dragläget där så det blev inte så bra. Detta hjälpte ju inte direkt till för att lugna mina nerver inför uppkörningen…


På uppkörningen så gick det bra förutom att jag fick bromsa in väldigt hårt vid ett övergångsställe. Det var faktiskt inte mitt fel – det sa handläggaren som höll i uppkörningen också. Det var en tjej som rusade ut helt plötsligt och hon hade redan gått förbi övergångsstället så det var liksom ingen som trodde att hon ville över där. Jag hade koll på henne men var helt enkelt för nära övergångsstället när hon vände och rusade rätt ut så tack vare det fick jag bromsa rätt hårt. Jag tyckte själv att det verkligen gick så där och var rätt övertygad om att jag inte skulle få körkortet så när vi kom tillbaka och var klara så var jag rätt besviken på mig själv. Uppkörningskontrollanten (eller vad det nu heter) sträckte dock fram handen och gratulerade mig till körkortet!! Jag kunde inte riktigt tro mina öron och när jag klev ur bilen så var jag så skakis och nervös så när min körlärare frågade mig om jag ville köra tillbaka till körskolan så vågade jag inte det. Hehe.


Jag har körkort!! Detta med körkort har hängt över mig som ett mörkt moln i väldigt många år men nu äntligen är det över. Inget mer teoriplugg! Jippie!!


Idag mår Linnea mycket bättre så hon har varit på dagis idag. Robin var hemma från skolan igår och fick vara hemma idag med. Förkylningen har framförallt satt sig på halsen på Robin och han är rätt så svullen. Det är inte halsfluss iaf som tur är. Jag har klunkat i mig en himla massa te för jag har också ont i halsen så det är väl nått skit som går runt runt i familjen. Hösten i ett nötskal. Det blir ju inte bättre heller av att vi har allt mellan 5-10° C och så är det är så där gråmulet och trist nästan varje dag. Lätt att klä sig fel och bli sjuk. När det är så där rått väder som går igenom kläderna så att man fryser fastän man har jättemycket på sig så är det inte lätt. Nej nu får vi skrämma bort bacillerna och hoppas på att vi får vara friska resten av året åtminstone. Det är snart bara december månad kvar…


På söndag är det första advent. Jag skulle ju storstäda och börja adventspynta hade jag tänkt. Då kan jag ju inte sitta här och såsa… Ses hörrni! Kram kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards