Alla inlägg den 3 november 2011

Av Heidi Månsson - 3 november 2011 23:30

Brukar glutta runt på andras bloggar en hel del och för ett bra tag sedan hittade jag en blogg på Aftonbladet som heter Korvasbloggen. Den är härlig :) Om ni gillar att läsa om små barns funderingar så läs den! :)


I morgon blir det nog ett besök på kyrkans öppnis. Känner ett behov av att träffa andra föräldrar med barn, känner att jag inte orkar bara vara hemma, känner att jag borde hitta på något med Linnea så att vi inte bara gör ingenting. Hon behöver lite mer aktivitet än vad jag kan erbjuda här hemma och då är det så skönt att det finns öppen förskola!!


Nu ska jag glutta lite på tv med min make och i morgon ska jag försöka få tid till att sålla bland bilderna så att jag kan lägga upp någon bild - det var länge sen... Kram! Sov gott! :=)

Av Heidi Månsson - 3 november 2011 21:30

Nästa vecka fyller min lilla prinsessa 2 år! Jag frågade Linnea idag om hon var min prinsessa och då svarade hon :

-Jaaaa, Lilla är mammas sessa. Sen avfyrade hon ett jättesmile :)  Hon är ju så go så jag tror att jag smälter! Finns det något mysigare än när man får sådana kärleksförklaringar av sina små mysiga barn (och sina stora mysiga barn också för den delen...)


Jag har knåpat ihop en liten önskelista inför födelsedagsfirandet. Håll till godo :=)


* Ullstrumpor i strl 22/24. Finns t.ex på www.minimundus.se och Åhléns. Bör vara minst 50 % ull.

* Underställ i ull. (www.minimundus.se)

* Liten gummihäst som man pumpar upp och så kan man sitta och rida på den.
(svårt å förklara bättre än så)

* Innetofflor till dagis. Finns t.ex på Bobux.se. Strl XL (21-27 månader)

* Play-doh-lera + tillbehör

* Skrållan-docka + tillbehör eller Baby Born-docka + tillbehör

* Bord och stolar till hennes rum (i serien Mammut från IKEA)

* Sittpuff/saccosäck

* Stor rutchkana i plast (den hon har är 90 cm i åklängd och den är förliten) 
* Påslakanset + underlakan till hennes säng (till vanlig 90 säng)
* DVD-filmer med Timmy Lamm, Fåret Shaun, Postis Per, Musses klubbhus m.m
* Sparbössa

* Pulka (vanlig stor eller en dubbelpulka)

* Böcker. Gärna med djur.

* Musikskivor och sago-cd (typ titta-lyssna-läs).

* Vetekudde i form av en nalle. (Finns på apoteket)

* Barnkammarböckerna

* Namnsmycke (www.kiddoz.se)

* Sångpåse + tillbehör. (www.kiddoz.se)

* Minneslåda. (www.kiddoz.se)

* Fotoalbum (www.kiddoz.se)

* Presentkort på Lindex och Ikea.

* Pusselkuber med magneter på. När man sätter ihop rätt bilder så låter det så att man vet om man har gjort rätt.

* Traktor, gärna med släp.

* Knopp-pussel

Om det är någon som hade tänkt att köpa kläder så är det strl 98 eller 104 upptill som gäller och 92 eller 98 nedtill.

Det var alles för denna gång. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards