Alla inlägg den 26 november 2011

Av Heidi Månsson - 26 november 2011 21:30

Det är lördag. Det innebär att min man inte jobbar. Det innebär att bilen står på garageuppfarten hela dagen alldeles orörd... Nej så kan vi inte ha det! :)  Ungefär så tänkte jag när jag hade vaknat till i morse. Klart att jag var tvungen att köra bil nu när jag får - vad ska man annars med körkort till? Vi behövde dumpa böcker på bibblan och vi behövde handla lite mat. Helt plötsligt så är det ett rent nöje att åka till mataffären :)) Förlåt - jag menar köra till mataffären. Hihi.

På vägen dit så fick vi reda på att vi skulle hämta hem Felicia från Farstorp. Hon har varit hos sin faster Jenny och jag protesterade inte. Mera bilkörning ;)  När vi var där och hämtade hem Felicia så råkade vi kidnappa med oss kusin Engla. Mysigt! Det verkar Linnea verkligen tycka för oj oj oj så kär hon är i sin kusse. Det ska kramas och kelas och gosas heeeela tiden.


Linnea sover. Fredrik har kanske också somnat, vet ej. Felicia och Engla bakar chokladbollar. Ska bli gott att smaka sedan *mums* :=) Robin och polaren Johannes leker på Robins rum. Jag sorterar bilder på min hårddisk. Den är full. Måste rensa megamycket. Kanske inte behöver spara på alla bilder. Det måste ju inte finnas 17 typ likadana bilder på när Linnea åker kana eller gräver i sanden. Nej dax att rensa upp på allvar och bara spara dom som är riktigt bra. 


Trevlig lördagkväll önskas! Kram kram.

Av Heidi Månsson - 26 november 2011 07:45

Klockan väldigt tidigt på morgonen (ca 06:30) tyckte Linnea att det var dax att kliva upp. Jag tyckte att Fredrik gott kunde få sova lite till så jag och Lilla busfia gick till vardagsrummet för lite morgonmys i soffan. Lillan beordrade att få titta på spöket laban och det kunde hon ju få. Sagt och gjort - tv:n på och sen var det myyyyyycket gos i soffan som gällde. Såååååå mysigt!! Jag älskar dom där stunderna men dom behöver ju kanske inte komma riktigt så tidigt på morgonen...?!


Igår på eftermiddagen/kvällen när jag tog mig tid till att öppna den dagens postskörd så fick jag något trevligt på posten. Det kom äntligen lite info om när skolan börjar för min del. Den 9/1 2012 har vi upprop och allmän info och sen börjar lektionerna den 12/1. Ååååå vad jag längtar nu!! Ser fram emot detta tokmycket ju  


Idag blir det lite bilkörning hade jag tänkt   . Kan ju inte sitta här hemma med körkort och inte utnyttja det. Nix det går inte. Men däremot så vet vi ju inte riktigt hur det blir med morgondagens resa ner till södra skåne. Det ska ju komma lite storm och ställa till det. Ja den som lever får se hur morgondagen blir.


Nu ska jag gå och gosa lite mera med min dotter. Kram kram! Hoppas eran helg blir bra.


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards