Alla inlägg den 30 november 2011

Av Heidi Månsson - 30 november 2011 21:38

Det är en av världens största klyschor jag vet men timmarna på dygnet är inte tillräckligt många. Jag behöver fler! Mååååånga fler. Jag ska ha tid till att ta hand om barn, hem och hushåll, hunden ska ut på långa promenader, jobbsök (och det tar rätt lång tid för den som inte vet...) och så vill jag helst få lite egentid också. Det behövs för att ladda batterierna helt enkelt. Så ordnar man då så att lillan är på dagis, går hem och ska söka jobb och har jättemånga timmar på sig ju. Inga problem alltså? Jo för då lägger nätet av. IGEN! Är så grymt less på detta strul. Så under hela den tiden som Linnea var på dagis och jag skulle vara effektiv och duktig så gick inte det. Fick inte in en enda jobbansökan. Grrrr.

Ja jo jag har kommit in på skolan och ska ju börja plugga i januari men det är bara om jag inte har ett hyffsat långsiktigt jobb. Vill börja plugga och är verkligen superpeppad inför det men för ekonomins skull är det inte det bästa just nu. Dessutom kan man ju hitta ett timvik nånstanns för att kunna finansiera studierna lite - det vore ju inte fel!


Nej vidare till jobbsökandet. Just nu finns det rätt mycket jobb för mig att söka så nu vore det väl själva tusan om jag inte lyckas få in en fot någonstanns... Håll tummarna.


Ha de gott. Höres i morron hoppas jag (om inte nätet ska strula då med....). Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards